۰ نفر

نشانه‌های زودهنگام نارسایی قلبی که باید بدانید

۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۲۳
کد خبر: 417447
نشانه‌های زودهنگام نارسایی قلبی که باید بدانید

دو علامت مهم حمله قلبی وجود دارد که همه از آن آگاه هستند: درد ناگهانی و شدید قفسه سینه که مانند یک مشت محکم درد در بازو احساس می شود. اما ممکن است علائم هشدار دهنده دیگری نیز وجود داشته باشد که برخی از آن آگاهی ندارد ولی بسیار مهم هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، رابرت گرینفیلد ، پزشک متخصص قلب و عروق و مدیر پزشکی قلب و عروق غیر تهاجمی کالیفرنیا می گوید: "برخلاف حمله قلبی واقعی ، نارسایی قلبی می تواند به تدریج اتفاق بیفتد ، به همین دلیل افراد اغلب علائم را  با چیزهایی دیگر مانند سوء هاضمه اشتباه می گیرند.

گاهی اوقات به نارسایی، احتقان قلبی نیز گفته می شود ، این بیماری هنگامی رخ می دهد که مشکلی در رابطه با نحوه پمپاژ خون وجود دارد. این بدان معنا نیست که قلب شما به طور ناگهانی متوقف شده است. در بعضی موارد ، قلب ممکن است با نیروی کافی برای تحویل خون به سیستم گردش خون شما پمپ نکند  و در موارد دیگر ، خون کافی به قلب شما وارد نمی شود ، بنابراین مقدار پمپ شده خون از بدن کاهش می یابد.

براساس آمارهای  موسسه ملی قلب ، ریه و خون ایالات متحده، حدود 5.7 میلیون نفر در ایالات متحده دچار نارسایی قلبی هستند و این می تواند بر کودکان و بزرگسالان تأثیر بگذارد. در حال حاضر ، هیچ درمان پیشگیرانه مشخصی برای این مشکل وجود ندارد ، اما درمان هایی مانند تغییرات در شیوه زندگی و داروها می توانند از نظر طول عمر و کیفیت زندگی تفاوت زیادی ایجاد کنند.

یکی از مواردی که باید توجه زیادی به آن داشته باشید، وضعیت اکسیژن رسانی به بدن است. برای مثال مهم است بدانید که آناتومی قلب و ریه ها با هم کار می کنند تا مطمئن شوید بدن شما خون غنی از اکسیژن دارد. سمت راست قلب، خون عاری از اکسیژن را به سمت ریه ها می ریزد تا بتواند اکسیژن تازه دریافت کند. گرینفیلد می گوید ، از آنجا که نارسایی قلبی بر عملکرد این سیستم زیبا تأثیر می گذارد ، تنگی نفس نشانه اصلی مشکل است. در چنین شرایطی افراد احساس کمبود هوا می کنند، مهم نیست که چقدر عمیق استراحت کنید، باز هم احساس می کنید که اکسیژن کافی دریافت می کنید.

وقتی دراز می کشید ، مقداری از خون موجود در پاها به جریان خون شما بازمی گردد و این باعث می شود که مقدار بیشتری به قلب بازگردد. معمولاً قلب می تواند از طریق مکانیسم پمپاژ خود را جبران کند. گرینفیلد می گوید با نارسایی قلبی ، این وضعیت ادامه ندارد و می تواند باعث تنگی نفس بیشتر شود.

هنگامی که قلب شما به درستی کار نمی کند ، خون کمتری به کلیه های شما وارد می کند و در نتیجه شواهدی اغلب در اندام تحتانی شما ظاهر می شود. این پف پا در پاها ، بازوها و پاها دیده می شود و هر دو طرف بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. مایعاتی که ممکن است در پاهای شما باشد ، می توانند از شکم و بازوها نیز بالا بروند. این افزایش سریع وزن اغلب با تجمع چربی اشتباه می شود.این موضوع حتی می تواند منجر به تکرر ادرار شود.

حالت تهوع یا عدم اشتها از دیگر مشکلات نشی از نارسایی قلبی است. با نقص در هدایت خون ، معده و دستگاه گوارش شما خون کمتری دریافت می کند و این می تواند عملکرد آنها را کند کند. در نتیجه ممکن است شما اثرات مختلفی از جمله سوء هاضمه ، کمبود اشتها ، حالت تهوع و یبوست داشته باشید.به گفته گرینفیلد ، گرچه قلب در هنگام بروز مسئله ، عملکرد مغز را در اولویت قرار می دهد اما گاهی خون کافی به مغز شما نمی رسد  و می تواند منجر به علائمی مانند سرگیجه ، بی نظمی خفیف ، سردرگمی یا حتی اختلال حافظه شود.

چند لایه پشمی جوراب و دستکش هیچ کاری برای کمک به پا و دستان یخی شما انجام نمی دهند؟ این می تواند یکی دیگر از علائم مسئله گردش خون باشد که به طور بالقوه با نارسایی قلبی روبرو می شود. گرینفیلد می گوید ، اما این نوعی نشانه است که به خودی خود کافی نیست.