۰ نفر

روش‌های غیردارویی موثر بر درمان سندروم پیش از قاعدگی کدام‌اند؟

۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱:۳۹
کد خبر: 415746
روش‌های غیردارویی موثر بر درمان سندروم پیش از قاعدگی کدام‌اند؟

یک دکترای فیزیولوژی ورزشی گفت: ورزش منظم، هومیوپاتی، ماساژ، روش‌های گروه درمانی ورفتار درمانی، گیاه درمانی و یوگا ‌روش‌های رایج و سالمی برای درمان سندروم پیش از قاعدگی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وحید ولی‌پوری اظهار کرد: سندروم قاعدگی از مشکلات شایع در سنین باروری در زنان بوده و درصد زیادی از آنها به علائم جسمی و روانی آن مبتلا هستند.

وی ادامه داد: از آنجایی که این سندروم می‌تواند باعث اثرات نامطلوب روی کیفیت زندگی زنان شود بنابراین توجه به راهکارهای حمایتی و درمانی جهت کاستن از شدت علایم و عوارض نامطلوب آن ضروری است.

ولی‌پوری ده‌نو یادآور شد: از آنجایی که پاتوفیزیولوژی دقیق این سندروم شناخته نشده است و آن را چند عاملی می‌دانند روش‌های زیادی برای درمان علائم سندروم پیش از قاعدگی پیشنهاد شده که بی‌تاثیر نبوده‌اند.

این دکترای فیزیولوژی ورزشی خاطر نشان کرد: پژوهش‌های مختلف نشان دادند که ورزش منظم باعث بهبود علایم جسمانی، روانی و رفتاری سندروم پیش از قاعدگی می‌شود.

وی ادامه داد: برای به دست آوردن بهترین پیش آگاهی در افراد مختلف باید درمان‌های متفاوتی را در نظر داشت؛ درمان‌هایی مثل ورزش منظم، هومیوپاتی، ماساژ، روش‌های گروه درمانی ورفتار درمانی، گیاه درمانی و یوگا روش‌های رایج و سالمی هستند.

ولی‌پوری ده‌نو گفت: با در نظر گرفتن عوارض جانبی درمان های دارویی، درمان‌های غیر دارویی مانند ورزش توجه متخصصان را جمع کرده است.