۰ نفر

اگر مشکل قلبی دارید برف پارو نکنید

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۰:۲۳
کد خبر: 414843
اگر مشکل قلبی دارید برف پارو نکنید

هوای سرد می تواند برای سلامتی بسیاری از افراد خطرناک باشد. وقتی صحبت از زمستان می شود اغلب ما به یاد سرماخوردگی میفتیم. اما جالب است بدانید که برخی از افراد با بیماری های مزمن نیز در فصل زمستان در خطر قرار می گیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا مشکلات گردش خون در هنگام افت دما ، در معرض خطر مشکلاتی جدی هستند.

اگرچه هوای سرد می تواند زمینه ساز مشکلاتی مثل افسردگی شود، اما افزون بر مشکلات روانی و احساسات منفی ناشی از سرما، برخی مشکلات جسمانی نیز در چنین شرایطی تشدید می شوند. دکتر دن واینشتین مدیر مرکز پزشکی دانشگاه ورمونت می گوید: "بدن شما باهوش است و هنگامی که احساس سرمازدگی می کند سعی می کند از بدن شما محافظت کند."

این فرآیند در قلب به نام انقباض عروق محیطی شناخته می شود. این موضوع ممکن است فشار خون شما و کارهایی را که قلب شما برای پمپاژ خون باید انجام دهد، افزایش دهد. اکنون اگر در شرایط سرما و با مشکلات قلبی پیشین قرار دارید، بهتر است  فعالیت هایی با فشار بدنی بالا مانند پارو کردن برف را کنار بگذارید. این نوع فعالیت ها، فشاری اضافی برای قلب ایجاد می کنند و در نتیجه ممکن است برای شما بسیار خطرناک باشند.