۰ نفر

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در کشور یافت نشده است

۱۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۵۲
کد خبر: 413724
هیچ موردی از ابتلا به کرونا در کشور یافت نشده است

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور یافت نشده است، گفت: این ویروس از نظر بالینی به تنهای قابل افتراق با سایر بیماری‌های عفونی و سرماخوردگی نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور یافت نشده است، گفت: با توجه به تشدید مراقبت بیماری در مبادی مرزی و همچنین سطح کشور تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلا به این ویروس گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه در حین تشدید مراقبت‌ها در مبادی مرزی تعداد ۶ بیمار مشکوک در شهر‌های مختلف گزارش شد، افزود: به دنبال گزارش موارد در اولین فرصت به سرعت ردیابی شده و بررسی‌ها از نظر علایم بالینی، شرح حال و بررسی‌های آزمایشگاهی خوشبختانه منفی بوده است.
عرفانی با تاکید بر اینکه از نظر علایم بالینی کرونا با تب وعلایم تنفسی خود را در فرد نشان می‌دهد، تصریح کرد: علائم تنفسی می‌تواند مانند گلو درد، سرفه، آبریزش بینی، سردرد، بدن درد، تنگی نفس و مشکلات تنفسی باشد و از نظر بالینی به تنهای قابل افتراق با سایر بیماری‌های عفونی و سرماخوردگی نیست.
وی با بیان اینکه بررسی‌های همه گیری شناسی باید در دستور کار قرار بگیرد، گفت: در این نوع بررسی باید ببینیم فرد از نظر زمانی در دو هفته گذشته چه ارتباطاتی داشته و به عبارتی با فرد بیمار کرونایی ارتباط داشته و یا در محیط آلوده حضور داشته یا خیر.
عرفانی ادامه داد: اگر این آیتم‌های بالینی با آیتم‌های همه گیری شناسی کنار هم نشان دهنده بروز عفونت باشد در این زمان بحث بررسی‌های آزمایشگاهی صورت می‌گیرد تا به قطع یقین در خصوص ابتلا فردبه کرونا اظهار نظر شود.
رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته از نظر همه گیری شناسی و همچنین نمونه‌های آزمایشگاهی هیچ موردی از ابتلا به کرونا در کشور مشاهده نشده است.

نگرانی بین المللی از تهدید سلامتی عمومی 

وی با اشاره به برگزاری جلسه اضطراری سازمان بهداشت جهانی برای بررسی گزارش‌ها و جوانب موضوع در خصوص ویروس کرونا، گفت: نگرانی بین المللی با موضوعیت تهدید سلامت عمومی از سوی سازمان بهداشت جهانی مطرح شده و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران نیز با تصمیمات اتخاذ شده تشدید نظام مراقبت را در دستور کار قرار داده است.
عرفانی با تاکید بر اینکه در مبادی مرزی و جغرافیای کشور بحث تشدید مراقبت در دستور کار بوده و با سایر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت خارجه نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، افزود: مرز موارد ابتلا در جهان به ۹ هزار نفر رسیده و میزان تلفات نیز از ۲۰۰ نفر گذشته است.
رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت یادآور شد: بالغ بر ۲۰ کشور در بحث ابتلا به ویروس کرونا تاکنون اعلام کرده اند.