۰ نفر

میوه عجیبی با طعم گوشت که به قحطی پایان می‌دهد +عکس

۶ بهمن ۱۳۹۸، ۲۳:۳۱
کد خبر: 412702
میوه عجیبی با طعم گوشت که به قحطی پایان می‌دهد +عکس

میوه جک فروت که طعم گوشت دارد و وزن آن به ۴۵ کیلوگرم می‌رسد می‌تواند یک وعده غذای خانواده را تامین کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «جک فروت» میوه‌ایست از جنوب آسیا که طعم گوشت دارد و وزن آن به ۴۵ کیلوگرم می‌رسد می‌تواند یک وعده غذای خانواده را تامین کند و به قحطی پایان دهد. دو کارآفرین انگلیسی معتقدند میوه jackfruit می‌تواند به گرسنگی و قحطی پایان دهد.

این میوه طعمی مانند گوشت دارد، اما بوی میوه گندیده می‌دهد. جک فروت بزرگترین میوه‌ای است که روی درختان جنوب و جنوب شرقی آسیا می‌روید. وزن هر میوه بین ۴.۵ تا ۴۵ کیلوگرم متغیر است و در آن صد‌ها دانه حاوی مواد مغذی مانند کلسیم، پروتئین، آهن و پتاسیم وجود دارد. به این ترتیب تعجبی ندارد که یک میوه برای تامین یک وعده غذای خانواده کافی است.

اکنون دو دانشجوی فارغ التحصیل در بیرمنگام سعی دارند با فروش این میوه وارد بازار محصولات غذایی شوند. جوردان گریسون ۲۳ ساله همراه ابی رابرتسون در جستجوی جایگزینی برای گوشت در وعده غذایی، پروژه «جک فروت» را آغاز کردند. در این پروژه بسته‌های ۳۰۰ گرمی از جک فروت با طعم‌های مختلف مانند باربیکیو به قیمت ۶.۹۰ دلار فروخته می‌شود.

جالب آنکه جک فروت در بنگلادش و بقیه کشور‌های جنوب شرقی آسیا بسیار مشهور است. محققان معتقدند این میوه را می‌توان جایگزین گندم و ذرت نیز کرد. زیرا ادامه کشت و برداشت این محصولات در معرض خطر تغییرات آب وهوایی است.

Yae0dVifsE4l