۰ نفر

یافته های جدید پژوهشی؛

نمک به مقابله با سرطان کمک می‌کند

۳۰ دی ۱۳۹۸، ۸:۲۰
کد خبر: 410938
نمک به مقابله با سرطان کمک می‌کند

محققان در مطالعه جدید خود بر روی موش ها توانستند با موفقیت از نانوذرات سدیم کلرید (نمک) برای نابودی سلول های سرطانی استفاده نمایند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محققان دانشگاه جورجیا در تحقیق خود مشاهده کردند تزریق نانوذرات نمک به تومورها در موش موجب محدودیت قابل توجه رشد آنها شد.

کلرید سدیم برای زندگی ضروری است، اما در صورت استفاده نابجا می‌تواند منجر به مرگ سلولی شود. به منظور کنترل این مسئله، کانال‌های یونی در غشای پلاسما که سلول‌ها را احاطه کرده اند ار ورود نمک جلوگیری می‌کنند.

حفظ تعادل درست بین یون‌های سدیم و کلرید بیرونی و پتاسیم درونی در سلول‌ها می‌تواند موجب ایجاد فرآیندهای شود که به حمایت از هوموستاز کمک می‌کند.

محققان مطالعه جدید عنوان می‌کنند نانوذرات سدیم کلرید می‌توانند یون‌ها را به سلول‌ها تحویل داده و موجب اختلال در هوموستاز یونی شوند.

نانوذرات سدیم کلرید حاوی میلیون‌ها اتم سدیم و کلرید هستند اما کانال‌های یونی مسئول ممانعت از ورود نمک، این حالت را تشخیص نمی‌دهند. در نتیجه نانوذرات سدیم کلرید به راحتی وارد سلول می‌شوند.

محققان در مطالعه بر روی موش‌ها، نانوذرات سدیم کلرید را به تومورها تزریق کردند و این گروه از موش‌ها را با موش‌های گروه کنترل مقایسه کردند.

تیم تحقیق مشاهده کرد نانوذرات سدیم کلرید رشد تومور را تا ۶۶ درصد متوقف می‌کند. همچنین هیچ نشانه‌ای مبنی بر آسیب به اندام موش‌ها مشاهده نشد.