۰ نفر

برای کودکتان، خوراکی‌ سالم بخرید!

۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۴۶
کد خبر: 410851
برای کودکتان، خوراکی‌ سالم بخرید!

ذائقه‌ی کودک مثل یک خمیر بازی در دست شماست که هر طور بخواهید، می‌توانید به آن فرم دهید. شما می‌توانید ذائقه‌ی کودک را به سمت سالم‌خواری یا ناسالم خواری سوق دهید که هر کدام اثر متفاوتی در رشد کودک خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، اگر سبد غذایی شما جایی برای مصنوعات و مواد غذایی ناسالمی چون چیپس، پفک، نوشیدنی‌های مصنوعی، کیک‌های طعم‌دار و… نداشته باشد و محصولات طبیعی و سالم، سبد غذایی خانواده‌ی شما را پر کرده باشد، می‌توانید امیدوار باشید که کودک شما به خوبی رشد خواهد کرد و با مسائلی چون: کمبود وزن یا چاقی، بد غذایی، کم‌خونی، بی‌اشتهایی، کمبود کلسیم و بسیاری از مسائل دیگر، کمتر روبرو خواهد شد. در بازار باسلام، جمع خوراکی‌های سالم جمع است! یک چرخی در این بازار بزنید و خوراکی‌های سالم و مقوی را برای کودک دلبندتان انتخاب کنید.

توت بخور، جون بگیری!

با همین قد و قواره‌ی کوچکی که دارد، منبع کالری و آهن و کلسیم است. توت خشک، ویتامین‌ و املاح معدنی خوبی دارد و برای رماتیسم، آسم، سرفه و کم‌خونی مفید است. یک مشت توت خشک مرغوب و نرم در وعده‌ی صبح یا عصر، انرژی کودک را به خوبی تأمین می‌کند.

چیپس میوه

عادت دادن کودک به مصرف خوراکی‌های سالم، کار سختی نیست‌. همان قدر که چیپس‌های کارخانه‌ای برای او جذاب است، چیپس‌میوه که ترکیب خوش‌رنگ و طعم میوه‌های خشک است نیز می‌تواند کودک شما را به وجد بیاورد. این شما هستید که تعیین می‌کنید کدام چیپس در سبد غذایی خانواده، خودی نشان دهد!

بخور انجیر، پاره کن زنجیر!

انجیر یک بمب انرژی بالقوه است که وقتی در تغذیه‌ی کودکان جای خودش را باز کند، در کوتاه‌ترین زمان به فعلیت می‌رسد! این میوه‌ی بهشتی، برای کودکانی که مبتلا به کم‌خونی، وزن پایین، کمبود کلسیم، یبوست و کم‌مویی هستند، بسیار مفید است. داشتن پتاسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین های C , B , A از دیگر خواص انجیر خشک است.

دوپینگ با سویق کودک!

هرچه‌قدر از خواص سویق برای رشد کودک بگوییم باز حق مطلب را ادا نکرده‌ایم! سویق کودک به استخوان‌ها استحکام زیادی می‌دهد و نیروی جسمانی کودک را افزایش می‌دهد. سویق به دلیل داشتن سبوس، ارزش غذایی بالایی دارد. کودکانی که به صورت مداوم سویق مصرف می‌کنند، رشد بسیار خوبی نسبت به سایر همسالان خود دارند و کمتر دچار کمبود مواد معدنی و بیماری‌ می‌شوند.

مغزهای مغذی خوشمزه

گردو، بادام، فندق، پسته، مغزهای مفیدی هستند که به شیوه‌های مختلف می‌توانید از آن‌ها برای کودک استفاده کنید. مثلا مغزها را آسیاب کنید و با آن فرنی و کاچی درست کنید؛ گاهی با شیر ترکیب کنید؛ گاهی در پلو استفاده کنید؛ حتی می‌توانید پودر آن را با شیر ترکیب کنید و یک آلاسکای خانگی مقوی درست کنید.

نخودچی و کشمش

قدیم‌ترها، نخودچی و کشمش یکی از خوراکی‌های پرطرفدار کوچکترها بود. همان وقتی که  بی‌هوا می‌پریدند توی بغل پدربزرگ و پدربزرگ مشت‌شان را پر از نخودچی و کشمش می‌کرد! به قول قدیمی‌ها؛ هم ته دلشان را می‌گرفت و ولع خوردن خوراکی‌های مضر را از سرشان می‌انداخت و هم به رشد قد وقواره‌شان کمک می‌کرد.

شیره‌های مفید

شما با ترفندهای مختلف می‌توانید کودک خود را به سمت خوردن شیره بکشانید. درست کردن فرنی و شیربرنج با شیره‌ی خرما، تهیه‌ی شربت با شیره توت و یا حتی درست کردن کیک با شیره انگور می‌تواند روش خوبی برای رسیدن به این هدف باشد. شیره‌ها از مفیدترین خوراکی‌هایی هستند که در تمام سنین، مصرف آن‌ها برای پیشگیری و حتی درمان کمبودهای بدن توصیه می‌شود.

گندمک و شاهدانه

هرچه به خوراکی‌های سنتی بیشتر نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که انتخاب آن‌ها برای کودک، چه انتخاب هوشمندانه‌ای است. گندمک ویتامین "ب"زیادی دارد و فیبر و روی و آهن آن برای رفع کمبودهای بدن کودک مؤثر است. شاهدانه منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-3، اسیدهای آمینه و همچنین منبع خوبی برای روی، آهن و منیزیم است.

سمنو آی سمنو!

سمنو را بیشتر با سفره‌ی هفت‌سین می‌شناسیم؛ اما اگر از خواص زیاد آن باخبر شوید، آن را به عنوان یک دسر مفید و مقوی، جایگزین دسرهای کارخانه‌ای برای تغذیه‌ی کودک خود می‌کنید. سمنو به دلیل داشتن آرد جوانه‌ی گندم، به اکسیرزندگی معروف است. کلسیم و پتاسیم زیادی دارد و سرشار از آهن و روی است. ویتامین E، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B و ویتامین A از جمله ویتامین‌های موجود در سمنو هستند که ارزش غذایی آن را به شدت بالا برده‌اند.

علاوه بر خوراکی‌های ذکر شده، خوراکی‌های مفید دیگری نیز در بازار باسلام وجود دارد که شما می‌توانید به راحتی سفارش دهید. ما نیز چون شما به سلامتی تمام کودکان ایران زمین می‌اندیشیم!