۰ نفر

نکاتی مهم درباره حمله قلبی که بهتر است بدانید

۲۴ دی ۱۳۹۸، ۳:۵۲
کد خبر: 409466
نکاتی مهم درباره حمله قلبی که بهتر است بدانید

هر 43ثانیه یک بار یک نفر در جهان دچار حمله قلبی می شود. سکته های قلبی واقعاً تبعیض قائل نمی شوند و زنان و مردان پیر و جوان را تحت تأثیر قرار می دهند. در مطالعه‌ای که در سال 2018منتشر شد، محققان بیش از 28000نفر را که برای سکته قلبی در بین سالهای 1995تا 2014بستری بودند ، بررسی کردند و به نتایجی جالب رسیدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، برخی عوامل می توانند در کاهش حمله قلبی موثر باشند و برخی دیگر در شناسایی و پیشگیری حمله قلبی موثرند:

چگونه می دانم که دچار حمله قلبی شده ام؟

قانون شماره یک: خودتان بیماری تشخیص ندهید. اگر کمترین سوء ظنی دارید که ممکن است دچار حمله قلبی شده باشید ، با شماره اورژانس تماس بگیرید. از آنجا که حدود نیمی از مرگها در اثر حمله قلبی در اولین ساعت پس از حمله اتفاق می افتد بهتر است هر چه سریعتر با اورژانس تماس بگیرید. بیشتر حملات قلبی شامل ناراحتی در مرکز قفسه سینه است که بیش از چند دقیقه طول می کشد ، یا از بین می رود و دوباره برمی گردد. ممکن است احساس فشار ناخوشایند و احساس درد کنید.

ناراحتی قسمت بالای بدن: درد در یک یا هر دو بازو ، کمر ، گردن ، فک یا معده نیز می تواند علامتی از مشکل باشد.

تنگی نفس: این علامت ممکن است با ناراحتی در قفسه سینه یا بدون آن ایجاد شود.

علائم دیگر: به علائم بدنی که معمولاً آنها را تجربه نمی کنید توجه کنید ، مانند عرق سرد ، حالت تهوع ، سبکی سر ، خستگی بیش از حد.

افزون بر اینها، حمله قلبی ممکن است با احساس نشستن یک فیل بر روی سینه شما همراه باشد. در سکته قلبی ، خون رسانی به ماهیچه های قلب قطع می شود و سلول های ماهیچه ای قلب شروع به مردن می کنند که ممکن است باعث درد قفسه سینه شود - اما گاهی اوقات به خصوص در خانم ها اینطور نیست. بیشتر حملات قلبی به آرامی و با درد و ناراحتی خفیف ایجاد می شود.