۰ نفر

3علامت سکته مغزی که شاید بسیاری از افراد نمی‌دانند

۲۴ دی ۱۳۹۸، ۳:۴۲
کد خبر: 409464
3علامت سکته مغزی که شاید بسیاری از افراد نمی‌دانند

همه ما می‌دانیم که سکته مغزی یک رویداد پزشکی بسیار جدی و اغلب کشنده است. اما آیا علائم هشدار دهنده سکته مغزی را می‌دانید؟ براساس اطلاعات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) ، سکته‌های مغزی سالانه حدود 140،000آمریکایی را می‌کشد ، و پنجمین علت اصلی مرگ در ایالات متحده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، یکی از بهترین راه های جلوگیری از سکته مغزی توجه به علائم است. درواقع بهتر است از برخی علائم کمتر شناخته شده سکته آگاه باشید. گرچه نمی توان با قطعیت گفت هر فردی که چنین علائمی دارد بنابراین قطعا دچار سکته مغزی می شود.

سردردهای شدید

درد شدید سردرد که اغلب به اشتباه، میگرن در نظر گرفته می شود، یکی از علائم سکته مغزی است که باید آن را مورد توجه قرار دهید. اگر مرتب دچار سردردهای شدید می شوید بهتر است هر چه سریعتر موضوع را پیگیری کنید.

سکسکه

شاید برایتان بسیار عجیب باشد اما سکته مغزی و سکسکه منجر به بروز سکسکه می شوند و به همین دلیل می توان اینگونه گفت که سکسکه می تواند با سکته مرتبط باشد. البته قرار نیست هر سکسکه ای خطرناک در نظر گرفته شود اما سکسکه های مداوم و طولانی خطرناکند.

گیجی

بسیاری از افراد با بالا رفتن سن عملکرد خود را از دست می دهند و این کاملاً طبیعی است.اما اگر با سردرگمی ناگهانی سر و کار دارید ، فقط پیر شدن را مسئول گیج شدن خود ندانید. گیجی و هر نوع از دست دادن عملکرد اجرایی (معروف به دمانس عروقی) معمولاً زمانی اتفاق می افتد که مغز از جریان خون محروم شود (مانند زمان سکته مغزی).