۰ نفر

افزایش کارآیی کودکان در مدرسه با مصرف کربوهیدرات در صبحانه

۱۴ دی ۱۳۹۸، ۷:۵۵
کد خبر: 406908
افزایش کارآیی کودکان در مدرسه با مصرف کربوهیدرات در صبحانه

پزشک متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف کربوهیدرات در وعده صبحانه باعث افزایش کارآیی کودکان در مدرسه می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دکتر امید توپچیان اظهارکرد: تغذیه مناسب و صحیح در دوران کودکی و نوجوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و علاوه بر تاثیرات جسمانی بر عملکرد ذهنی موثر است.

وی خوردن صبحانه برای کودکان و نوجوانان را ضروری دانست و افزود: والدین باید شرایط خوردن صبحانه مقوی و کامل را برای فرزندان خود فراهم کنند تا کودکان و نوجوانان در مدرسه یادگیری بهتری داشته باشند.

توپچیان با بیان این که وعده صبحانه باید چربی کمتری داشته باشد، اظهار داشت: کودکان به دلیل فعالیت زیاد در مدرسه آب زیادی از دست می دهند، بنابراین مصرف مایعات به میزان کافی برای آن ها لازم و ضروری است.

وی پیروی از تغذیه صحیح در دوران کودکی و نوجوانی را در پیشگیری از مشکلات مغزی دوران بزرگسالی موثر دانست و عنوان کرد: مصرف فراورده های لبنی، گنجاندن منابع غذایی پروتئینی نظیر گوشت و حبوبات ، استفاده از مواد غذایی حاوی امگا 3 نظیر ماهی و همچنین مصرف سبزی ، میوه های تازه وآبمیوه های خانگی و طبیعی به منظور حفظ سلامت جسمی و ذهنی به کودکان و نوجوانان توصیه می شود.

توپچیان نسبت به مصرف سوسیس و کالباس . نوشابه و آبمیوه های صنعتی هشدار داد و اضافه کرد: کودکانی که به مصرف بیسکوییت علاقه دارند ، بهتر است از بیسکوییت های بدون کرم و سبوس دار استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوردن غذا یا میان وعده در حین مطالعه و تماشای تلویزیون به دلیل اضافه وزن، چاقی و افزایش مصرف انرژی به هیچ عنوان توصیه نمی شود . این متخصص تغذیه بر استفاده از مواد غذایی حاوی کلسیم و ویتامین دی به دلیل شکل گیری و رشد استخوان ها در این سنین تاکید کرد.