۰ نفر

3خوراکی که هرگز نباید خام مصرف شوند

۶ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۵۴
کد خبر: 405121
3خوراکی که هرگز نباید خام مصرف شوند

برخی از افراد در سراسر جهان به خام خواری روی می آورند. یعنی خوراکی هایی مصرف می کنند که پخته نشده باشند. اما جالب است بدانید که خام خواری همیشه خوب نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، گاهی خام خواری بیش از آن که مفید باشد مضر است. همه ما می دانیم سویس، گوشت یا مواردی مشابه را نباید خام مصرف کرد، اما برخی دیگر از خوراکی ها هم هستند که شاید مطلع نباشید مصرف خامشان تا چه حد خطرناک است.

سیب زمینی

بله ، سیب زمینی یک وعده اصلی برای عده زیادی از مردم است ، اما باید سعی کنید از خوردن خام سیب زمینی خودداری کنید.لیزا دیویس ، دکترای تغذیه می گوید: "خوردن سیب زمینی خام می تواند باعث ایجاد نفخ و اثرات نامطلوب در دستگاه گوارش شود ، زیرا سیب زمینی حاوی نشاسته هایی است که در مقابل هضم مقاوم هستند." حتی بدتر اینکه ، اگر سیب زمینی خام مدت طولانی را در یک منطقه گرم یا مرطوب بگذراند ، می توانند سبز شود و سمی به نام سلانین ایجاد کند.

دانه سیب ، انبه ، هلو ، گلابی یا زردآلو

اگرچه بیشتر مردم دانه های این میوه ها را نمی خورند. اما دانه زردآلو از محبوب ترین دانه ها است که گاهی به شکل خام مصرف می شود. دانه های سیب ، هلو و زردآلو حاوی ماده شیمیایی هستند که می توانند به سیانید آلی تبدیل شوند.

لوبیا

غذای سالم دیگری که در صورت خوردن به روش اشتباه می تواند خطرناک باشد  لوبیای قرمز است. لوبیای قرمز مملو از پروتئین ، فیبر و آنتی اکسیدان ها است ، اما خوردن آنها به صورت خام می تواند باعث مشکلاتی در معده شما شود.