۰ نفر

افراد مسن با این روش در «سلامت» هستند

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۰
کد خبر: 402911
افراد مسن با این روش در «سلامت» هستند

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌هایی که از نوه‌های خود نگهداری می‌کنند کمتر از سایر افراد از تنهایی رنج می‌برند و دایره روابط اجتماعی گسترده‌تری دارند.

به گزارش دیلی‌میل، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌هایی که از نوه‌های خود نگهداری می‌کنند کمتر از سایر افراد از تنهایی رنج می‌برند و دایره روابط اجتماعی گسترده‌تری دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در این پژوهش 3 هزار و 800 فرد مسن مورد بررسی قرار گرفتند و درنهایت مشخص شد، آنهایی که از نوه‌هایشان نگهداری می‌کنند در برابر ابتلا به زوال عقل و در نهایت آلزایمر در امانند.

کارشناسان دانشگاه هامبورگ آلمان باور دارند، نگهداری از نوه‌ها به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها احساس عزت نفس می‌دهد و منجر به داشتن احساس جوانی می‌شود. 

الهانور کویرک، نویسنده اصلی گفت: کمک به خانواده‌ها برای برقراری تعادل در کار و خانواده با ارائه مراقبت‌های تکمیلی در نوه می‌تواند باعث افزایش عزت نفس مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها شود، همچنین ممکن است روابط مداوم مثبت با فرزندان و نوه‌ها به سلامت آنها کمک کند. 

کارشناسان تأکید می‌کنند، سرگرم بودن افراد مسن برای سلامت مغز آنها در دوره کهنسالی لازم است و آنها باید به روش‌های مختلف سلامت مغز خود را تأمین کند.