۰ نفر

با این روش به بیماران سرطانی کمک کنید

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۴:۲۷
کد خبر: 400741
با این روش به بیماران سرطانی کمک کنید

یک مطالعه نشان داده است که طب سوزنی ، یکی از مؤلفه‌های اصلی طب سنتی چینی می‌تواند خشکی دهان ناشی از اشعه پرتو درمانی را در بیماران مبتلا به سرطان کاهش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  یک مطالعه نشان داده است که طب سوزنی ، یکی از مؤلفه های اصلی طب سنتی چینی ، می تواند خشکی دهان ناشی از اشعه پرتو درمانی را در بیماران مبتلا به سرطان کاهش دهد.

نتایج به دست آمده حکایت از آن دارد، طب سوزنی می‌تواند خشکی دهانِ ناشی از پرتو درمانی را در بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن، کاهش دهد.

محققان مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه تگزاس، اندرسون و مرکز سرطان دانشگاه فودان در چین ۳۳۹ بیمار مبتلا به سرطان سر و گردن را که تحت درمان با اشعه قرار گرفته بودند را تحت نظر قرار دادند و پس از آزمایش آنها با طب سوزنی دریافتند، این روش می‌تواند خشکی دهان آنها که از اشعه نشأت می‌گیرد را کاهش دهد.

بیماران به سه گروه تقسیم شدند. یک گروه طب سوزنی واقعی (TA) دریافت کردند ، گروه دیگر طب سوزنی شم (SA) و گروه سوم آموزش پرتودرمانی و بهداشت دهان و دندان اما هیچگونه طب سوزنی دریافت نکردند و پس از یک سال حداقل 35 درصد از خشکی دهان بیماران کاسته شده بود.

«لورنزو کوهن» محقق اصلی این تحقیق و مدیر برنامه پزشکی جامعه‌نگر در مرکز سرطان ام.دی اندرسون گفت: با این مطالعه می‌توان طب سوزنی را به فهرست درمان‌ها برای پیشگیری و درمان خشکی دهان اضافه کرد و دستورالعمل‌های استفاده از طب سوزنی در محیط انکولوژی باید برای این وضعیت مزمن مورد تجدید نظر قرار گیرد.