۰ نفر

3ویژگی طبیعی بدن برای حفظ سلامتی

۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۴:۳۴
کد خبر: 398447
3ویژگی طبیعی بدن برای حفظ سلامتی

هر انسان ویژگی‌های طبیعی برای حفاظت از بدن خود در برابر بیماری‌ها دارد. برخی از این ویژگی‌ها مثل گلبول‌های سفید خون و کارکردشان با آزمایش خون مشخص می‌شود و برخی دیگر به شکل ظاهری قابل مشاهده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، گاهی بدون آن که مطلع باشیم به شکل غیر ارادی واکنش هایی داریم که در راستای سلامت بدنی ما انجام می شوند:

خمیازه کشیدن برای تنظیم دمای مغز

خمیازه کشیدن فقط یک سیگنال نه چندان ظریف برای خوابالودگی شما نیست. به گفته این کارشناسان، نوعی تمایل طبیعی بدن برای تنظیم دمای مغز شما است. آنها خاطرنشان می کنند: "وقتی فک هایمان را کشیدیم ، سرعت جریان خون به جمجمه را افزایش می دهیم و همانطور که در همان زمان اکسیژن استنشاق می کنیم ، هوا، دمای جریان خون را تغییر می دهد و خون خنک تر را به مغز می آورد."

از بینی به عنوان یک فیلتر استفاده می کنید

بینی شما فقط به چهره شما شخصیت نمی دهد بلکه فیلتر هوای داخلی بدن شما است. دکتر توماس هوروویتز از مرکز پزشکی CHA  هالیوود در لس آنجلس  کالیفرنیا توضیح می دهد: "بینی ما فیلتری است که باعث تحریک کننده بسیاری از سینوس های ما می شود.بینی دارای مو است. موها ذرات بزرگتر را فیلتر می کنند و مخاط کوچکتر می شود."

برای محافظت از چشم در برابر مواد خارجی مژه ها  رشد می کنند

مژه ها برای محافظت از چشمان شما از گرد و غبار ، شن و ماسه ، رطوبت و سایر بقایای موجود در هوا کاربردی است. دکتر ملودی هوانگ متخصص چشم پزشکی در لس آنجلس می گوید: "مژه ها هر شیء مزاحم نزدیک چشم را شناسایی کرده و اجازه نمی دهند عوامل مزاحم وارد چشمتان شوند. برای مثال حشرات و آلودگی ها.