۰ نفر

متخصص طب سنتی توصیه کرد؛

مصرف دمنوش دارچین و آویشن برای پیشگیری از سرماخوردگی

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۰۹
کد خبر: 395474
مصرف دمنوش دارچین و آویشن برای پیشگیری از سرماخوردگی

یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه در فصل پاییز از مصرف غذاهایی که طبع سرد دارند پرهیز شود ، گفت: مصرف دمنوش دارچین و آویشن برای پیشگیری از سرماخوردگی توصیه می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اکبری، در مورد مصرف غذاهایی که در فصل پاییز برای پیشگیری از سرماخوردگی ضروری است گفت: در فصل سرما شرایط طوری است که بر اساس طب سنتی ، طبع سودا خیلی زیاد است به همین دلیل باید از مصرف سردی ها و هر چیزی که سرد و خشک است پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه باشد باید غذاهایی که طبع گرم دارند استفاده شود افزود: مصرف چای دارچین یکی از دمنوش های مفید است که هم در فصل سرما و هم برای جلوگیری از سرماخوردگی توصیه می‌شود البته نباید دارچین در چای ریخته شود بلکه باید دم کرده دارچین همراه با عسل صبح ناشتا نیم ساعت قبل از صبحانه برای پیشگیری از سرماخوردگی مصرف شود.

این متخصص طی سنتی اظهار داشت: همچنین دم کرده های دیگری مانند ختمی و آویشن نیز توصیه می‌شود که البته دم کرده آویشن خودش یک نوع آنتی بیوتیک است و باید در دوره کامل ۵ روز ، ۷ روز و یا ۱۴ روز مصرف شود اما متاسفانه برخی از افراد با دوبار خوردن آن را کنار می‌گذارند به همین دلیل اثر آن برای جلوگیری از سرماخوردگی مشاهده نمی‌شود در حالی که باید دوره کامل آن طی شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از عدس در فصل سرما توصیه نمی شود گفت: اگر فردی بخواهد عدس استفاده کند حتما در کنار آن گلپر و یا یک گرمی مصرف شود.

اکبری گفت: با توجه به طبیعت عدس خوردن آن در فصل پاییز مضر است و در این فصل باید به سمت مصرف غذاهای گرم برویم حتی اگر فردی علاقمند به خوردن شیر سرد است یا باید آن را مخلوط کند و یا اینکه شیر را گرم بنوشد.

وی با تاکید بر اینکه خوردن خورشت فسنجان در فصل پاییز و زمستان توصیه می‌شود گفت: این غذا با توجه به گرم بودنش باید در برنامه غذایی مردم گنجانده شود همچنین همراه با غذا ها زیره سیاه و سبز  و سویق جو نیز توصیه می شود.

وی ادامه داد: در مجموع منع هیچ غذایی توصیه نمی‌شود و می‌توان همه غذاها را خورد اما در کنارش یک مصلح نیز مصرف شود و در این صورت مشکلی ایجاد نخواهد شد.