۰ نفر

برترین نوشیدنی‌های ضد سرطان که در جهان وجود دارند

۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۳۵
کد خبر: 394814
برترین نوشیدنی‌های ضد سرطان که در جهان وجود دارند

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، یک سوم از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در سرتاسر جهان ناشی از شیوه زندگی ناسالم است. مهمترین عوامل خطرناک ایجاد کننده سرطان شامل ورزش نکردن، شاخص توده بدنی بالا ، رژیم نامتعادل ، سوء مصرف الکل و دخانیات است.

به گزارش اقتصادآنلاین به  نقل از انتخاب، جالب است بدانید بین 30 تا 50 درصد از سرطان ها را می توان با کمک رژیمهای غذایی سالم کنترل کرد. رژیمهایی که با کنترل کالری و چربی به سلامت افراد کمک می کنند. انستیتوی تحقیقات آمریکایی سرطان (AICR) اعلام کرده است که افزون بر مصرف میوه و سبزیجات ، نوشیدن برخی نوشیدنی ها در رژیم غذایی نیز مانع از بروز سرطان در افراد می شود. اما این نوشیدنی ها شامل چه مواردی است؟

قهوه

اگرچه افراط در مصرف قهوه مضر است، اما مصرف متعادل قهوه زمینه ساز پیشگیری از سرطان های روده بزرگ و مشکلات کبد می شود. ترکیبات موجود در قهوه ، از بسیاری از بیماری ها مثل افسردگی نیز پیشگیری می کند.

آب میوه و سبزیجات

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که برای پیشگیری از بیماریهایی مانند سرطان، استفاده روزانه از یک اسموتی سبزیجات یا آبمیوه می تواند کمک کننده باشد. اگر آب با فیبر سبزیجات سبز پر شود. برخی از سبزیجات قابل استفاده در آبمیوه ها عبارتند از: گوجه فرنگی ، کرفس ، هویج ، اسفناج ، چغندر و گیاهان.

چای سبز

مصرف طولانی مدت چای های طبیعی مانند چای سبز باعث کاهش انواع سرطان از جمله سرطان لوزالمعده ، مثانه و معده می شود. چرا که چای ها با کاتچین ها ، پلی فنول ها و ترکیبات فلاونول آمیخته شده اند.

دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی به عنوان درمانهای جایگزین شیمی درمانی در بیماران سرطانی مورد استفاده قرار می گیرند. عصاره های گیاهی موجود در چای نیز به دلیل اثرات مفید آن قابل مصرف هستند. چای های زنجبیل ، نعناع ، دارچین ، قاصدک و چای های گیاهی چینی کاملاً عاری از کافئین هستند ، از این رو به سلامتی روده کمک کرده و التهاب را کاهش می دهند.