۰ نفر

چگونه از شر اگزما خلاص شویم؟

۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۰:۰۸
کد خبر: 394135
چگونه از شر اگزما خلاص شویم؟

اگزما شایع‌ترین بیماری پوستی است که خود را به صورت التهاب نشان میدهد. سوزش،خارش،قرمزی از علائم آن است. در این گزارش چند نکته مهم برای رهایی از این بیماری را بیان می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، التهابات پوستی از شایع‌ترین اتفاقاتی است که برای پوست انسان رخ می‌دهد. آنها میتوانند سطحی یا دردناک باشند. بسیاری از آنها با کرم های ساده مرطوب کننده بهبود پیدا میکنند و بسیاری دیگر از آنها فرد را مجبور میکند یک دوره درمان چند ماهه را بگذراند. اگزما نوعی التهاب پوستی است. این التهاب که با نام «درماتیت آتوپیک» (Atopic dermatitis)   هم از آن یاد می‌شود، می‌تواند منجر به خشکی، سوزش، قرمزی، خارش یا حتی تاول زدن پوست شود. افرادی که دچار اگزمای پوستی هستند اغلب سبک زندگی آنها به شکلی است که ممکن است علائم اگزمای پوست را شدیدتر کند. با این حال اگر فکر میکنید که هر راهی را برای از بین بردن اگزما انجام داده اید، ناامید نشوید با انجام چند راه حل ساده میتوانید سرسختانه ترین اگزماها را شکست داده و آرامش را به پوست خود بازگردانید.

از عطر و صابون‌های تحریک آمیز فرار کنید
همه افراد مبتلا به اگزما متوسط تا شدید مجموعه‌ای از محرک های خاص خود را دارند ، اما برخی از مهمترین دلیل این تحریکات پوستی به دلیل استفاده از عطر و صابون هایی هستند که می توانند روی پوست اثرگذار باشند و همچنین لباس‌های زخیم و ملافه‌ها.  برخی از آلرژن‌ها، گرد و غبار یا حیوانات خانگی نیز می توانند باعث ایجاد این التهابات یا بدتر شدن آن شوند.  آنهایی که گمان می‌کنید پوست شما را تحریک می‌کند، یادداشت کنید تا بتوانید محصولات دیگری را جایگزین کنید.

التهابات را نخارانید
وقتی اگزما دارید ، خراشیدن التهابات می تواند اوضاع را بدتر کند. این می‌تواند باعث خونریزی شود و حتی می تواند منجر به عفونت یا زخم شود، همچنین باعث ایجاد لکه های چرمی از پوست می‌شود. اگر وسوسه شدید التهابات را بخارانید ، حتماً ناخن‌های خود را مرتب و کوتاه نگه دارید.

در استفاده از کرم زیاده روی نکنید
کرم ها به شما کمک می‌کند تا رطوبت پوست را حفظ کنید. اما اگر مدتی است که از همان محصول استفاده می کنید ، ممکن است پوست شما را تحریک کند. در این صورت کرم خود را با مشورت پزشک تغییر دهید.

 قبل از صحبت با پزشک از روش های درمانی جایگزین استفاده نکنید.

ممکن است برخی از افراد داروهای جایگزین و گیاهی را در درمان اگزما خود مفید بدانند ، اما هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا این روشهای درمانی مؤثر است یا خیر وجود دارد. اگر به فکر استفاده از یک درمان تکمیلی هستید ، در مورد استفاده از آن بی خطر بودن با پزشک خود مشورت کنید. حتماً سایر روشهای اگزما را طبق تجویز پزشک خود ادامه دهید.

 با آب بسیار داغ دوش نگیرید

هنگامی که مبتلا به اگزما هستید و برای درمان آن در تلاشید ، رطوبت دوست پوست شما است. آب بسیار گرم می تواند پوست را خشک کند و علائم شما را بدتر کند. حتما دوش یا حمام را بر روی آب ولرم تنظیم کنید. پوست را با یک حوله نرم خشک کنید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 آفتاب نگیرید

نور طبیعی خورشید می تواند برای اگزما مفید باشد، اما نور بیش از حد خورشید و همچنین عرق کردن می‌تواند پوست را تحریک کرده و اگزما را در شما بدتر کند.

 استرس نداشته باشید

استرس می تواند باعث شود تا اگزما در شما وخیم تر شود ، بنابراین حتما به مواقع پر تنش از محیط فاصله گرفته و کمی استراحت کنید.

 خواب آرامی داشته باشید

خوابیدن برای بسیاری از افراد مبتلا به اگزما هستند می‌تواند استرس‌زا باشد. هنگامی که بدن و ذهن شما کند می شود ، ممکن است بیشتر از هر زمان دیگه خارش پوستتان را احسان کنید. قبل از خواب یک فعالیت آرامش بخش مانند گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود را امتحان کنید تا به شما در فراموش کردن خارش‌ها کمک کند.