۰ نفر

نشانه های تجمع سموم در بدن

۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۳۷
کد خبر: 392410
نشانه های تجمع سموم در بدن

در طول زندگی مواد غیر طبیعی در کبد انباشته می شود . اگر نتوانیم سم اضافه را از بدن خارج کنیم کل بدن را در بر می گیرد و عملکرد سیستم های مختلف را مختل می کند. اما ابتدا باید بدانیم که انباشت سم در بدن با چه نشانه هایی همراه است .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، اگر ورزش می کنید و رژیم غذایی  مناسبی دارید، اما باز هم وزنتان زیاد است  ،  به احتمال زیاد دچار یک مشکل هورمونی هستید که باید به پاک سازی بدن اقدام کنید .

 سردردهای دایمی

دهان بدبو به ویژه اگر بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت می کنید،  نشانه ای از مشکلات گوارشی است که باعث تجمع سموم در خون  می شود . این سموم تاثیر مـستـقیـمـی روی سیستم عصبی  می گذارد و واکنش های منفی مانند سردرد مداوم ایجاد می کند.

حساسیت به بوهای مختلف از نشانه های تجمع سموم در بدن است .

 خستگی همیشگی

زمانی که بدن افزون بر توان خود کار می کند تا توکسین ها

( سموم)  انباشته شده در بافت ها را دفع کند، بیش از اندازه احساس خستگی می کند. جالب است بدانید که این خستگی با استراحت برطرف نمی شود .

 یبوست

یبوست در واقع کاهش تحرک روده هاست و این کاهش در فعالیت روده ها باعث می شود دفع سم که یکی از وظایف روده هاست با مشکل رو به رو شود .

بروز مشکل دردفع مدفوع و ایجاد یبوست می تواند ناشی از حبس شدن سموم زیادی در بدن باشد. این مسئله می تواند باعث ایجاد دل درد، التهاب و مشکل در جذب مواد مغذی موجود در مواد غذایی شود.

 مشکلات پوستی

آکنه، ضایعات پوستی و واکنش های آلرژیک نشانه این است که  بدن میزبان سموم زیادی شده است. گودی و سیاهی زیر چشم ها، اگزما و پسوریازیس نیز از جمله علایم انباشتگی سموم در بدن محسوب می شود.

 تجمع چربی  شکمی

توکسین ها روی سطح قند و کلسترول خون تاثیر می گذارد.

این مسئله نیز باعث افزایش چربی دور شکمی می شود.

 خارش پوست

پوست بخشی از سموم بدن را از طریق عرق دفع می کند. اگر به علت تجمع سموم  منافذ در پوست مسدود شود، واکنش های آلرژیک مانند خارش بیشتر می شود.

 سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا می تواند در نتیجه تجمع ترکیبات اضافی در صفرا باشد. کبد برای سم زدایی از بدن شروع به تولید صفرای غلیظ تر در کیسه صفرا می کند. این مسئله نیز باعث افزایش روند سنگ سازی می شود.

 بد شکل شدن ناخن پاها

 سموم به دلیل نیروی گرانش زمین به سمت پایین  بدن حرکت می کند و در ناخن ها که در طول روز محیط مناسبی برای رشد قارچ هاست تجمع می کند و موجب بد شکلی  آن ها می شود.

  راهکارهای دفع سموم

 برای دفع سم از بدن راهکارهای زیادی وجود دارد. از جمله ورزش و فعالیت بدنی ، استفاده از مواد غذایی سالم و ارگانیک، مدیریت استرس، رژیم غذایی سرشار از فیبر و...  .