۰ نفر

مهار افسردگی پس از زایمان!

۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷
کد خبر: 389618
مهار افسردگی پس از زایمان!

آیا می‌دانستید مادرانی که فرزند پسر به دنیا می‌آورند، بیشتر دچار افسردگی پس از زایمان می‌شوند؟ محققان دانشگاه کنت انگلیس در اواخر سال 2018 با بررسی ۲۹۶ خانم بعد از زایمان و تحقیق در این زمینه، بیان می‌کنند که احتمال بروز افسردگی پس از زایمان در مادرانی که فرزند آن‌ها پسر است در مقایسه با آن‌هایی که فرزند آن‌ها دختر است، ۷۱ تا ۷۹ درصد بیشتر است و همچنین زنانی که تجربه زایمان سختی را دارند نسبت به کسانی که زایمان راحتی دارند، 10 برابر بیشتر احتمال بروز افسردگی پس از زایمان در آن‌ها وجود دارد.

 بنابراین بر اساس تحقیقات، به دنیا آوردن فرزند پسر یا داشتن زایمان سخت از عوامل ابتلا به افسردگی پس از زایمان است. خانم‌هایی که یکی از این دو فاکتور را دارند باید مراقب سلامتی خود بعد از زایمان باشند تا در صورت نیاز از‌ مشاور یا پزشک متخصص کمک بگیرند. علاوه بر موارد ذکر شده، تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که پیش زمینه استرس و اضطراب داشته‌اند، ممکن است افسردگی پس از زایمان شدیدتری را تجربه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، مورد توجه و حمایت بودن پس از زایمان، یک عامل کمک کننده است تا زنان بتوانند افسردگی پس از زایمان را در وجودشان کم رنگ کنند. افسردگی و اندوه در هفته‌های اول پس از زایمان قابل کنترل است و زنان با برخورداری از حمایت و کمک اطرافیان، می‌توانند این افسردگی را به حداقل میزان خود در آن زمان برسانند.

8 توصیه برای مقابله با افسردگی پس از زایمان

1- از اطرافیانتان کمک بگیرید. ۲- از خودتان انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید. ۳- قدم بزنید و هر از گاهی از خانه بیرون بروید و این بیرون رفتن را مثل یک زنگ تفریح برای خودتان نگه دارید. ۴- از قبل انتظار روزهای خوب و بد را داشته باشید. ۵- رژیم غذایی مناسب را رعایت و از خوردن مواد کافئین‌دار خودداری کنید. ۶- زمان‌هایی را مخصوص خود و همسرتان نگه دارید و برای یکدیگر وقت بگذارید. ۷- با دوستان و اقوام خود در ارتباط باشید. ۸- وقتی نوزادتان می‌خوابد، شما هم سعی کنید با او بخوابید.