۰ نفر

هشدار برای گیاه‌خواران

۱ آبان ۱۳۹۸، ۲:۰۰
کد خبر: 389549
هشدار برای گیاه‌خواران

متخصص تغذیه گفت:کمبود شدید ویتامین B ۱۲قطعا در رژیم خام گیاه خواری به وجود می‌آید، چون منبع گیاهی برای B ۱۲ نداریم و معمولا فقط منبع گیاهی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، مریم محمودی، متخصص تغذیه درباره عوارض رژیم خام گیاه خواری و رژیم هایی که بدون اینکه تحت نظر پزشک باشد انجام شود اظهار کرد: رژیم خام گیاه خواری رژیم کاملی نیست برای اینکه پروتئین کامل گیاهی را فقط در سویا یا ترکیب غلات و حبوبات داریم که معمولا در رژیم خام گیاه خواری تامین نمی‌شود.

کمبود شدید ویتامین B۱۲در رژیم خام گیاه خواری

وی در ادامه بیان کرد: کمبود شدید ویتامین B۱۲ قطعا در رژیم خام گیاه خواری به وجود می‌آید، چون منبع گیاهی برای B۱۲ نداریم و معمولا فقط منبع گیاهی دارد.

محمودی در ادامه بیان کرد: این رژیم حتما باید تحت نظر متخصص تغذیه باشد تا درست و اصولی تنظیم شود.

رژیم کم کربوهیدرات را فقط می‌توان در کوتاه مدت استفاده کرد

این متخصص تغذیه در ادامه گفت: رژیم کم کربوهیدرات را فقط می‌توان در کوتاه مدت استفاده کرد (البته نه مثل رژیمی مثل کتوژنیک که بسیار کم کربوهیدرات است و بعد از مدتی این رژیم با باید به رژیمی با کربوهیدرات متوسط تغییر دهیم) که در رژیم خام گیاهی خواری نیز حجم مصرف کربوهیدارت پایین است.

وی در ادامه تاکید کرد: بعد از مدتی باید کربوهیدرات به رژیم غذایی اضافه شود البته نوع کربوهیدارت مصرفی هم مهم است اگر این مسائل رعایت شود معمولا میزان وزن کم شده دیگر باز نمی‌گردد.

آیا امکان برگشت وزن در رژیم‌ خام گیاه خوری و کتوژنیک وجود دارد؟

محمودی در ادامه بیان کرد: این متخصص تغذیه در پاسخ به این سوال که آیا امکان برگشت وزن در این رژیم‌ها وجود دارد؟ اظهار کرد: اگر رژیم شدید و غیر علمی بگیرند و تنوع غذایی نداشته باشند وزن کم شده سریعا برمی گردد و به همین دلیل رژیم‌های غیر استاندارد را توصیه نمی‌کنیم.

وی در ادامه درباره درستی و یا نادرستی رژیم برای کودکان گفت: این رژیم ها نیز در صورتی که کودک اضافه وزن بالایی داشته باشد آن هم زیر نظر متخصص توصیه می شود تا به روند رشد کودک ضربه ای وارد نکند.