۰ نفر

خشکی پوست در پاییز را با این روش‌ها کنترل کنید

۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۷
کد خبر: 389189
خشکی پوست در پاییز را با این روش‌ها کنترل کنید

فصل پاییز در برخی افراد از جمله مبتلایان به مشکلات پوستی مانند اگزما، باعث وخیم شدن علائمی مثل خشکی پوست می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حتی در کسانی که مبتلا به بیماری خاص پوستی نیستند، تغییر فصل میتواند همراه با تغییرات پوستی (خشن و خشک شدن پوست)، باشد.

با این حال روشهای مختلف و البته آسانی وجود دارد که بتوانید از پوستتان در برابر تغییرات آب و هوایی محافظت کنید:

استفاده از پاک کننده های ملایم: در اینجا منظور ما صابون نیست. چون این وسیله پاک کننده خود چربی پوست را از بین میبرد و راهی است برای خشک شدن پوست. بنابراین سادهترین راه برای حفظ رطوبت پوست، استفاده از پاککنندههای ملایمی است که حاوی مرطوبکننده بوده و مخصوص پوستهای خشک، فرموله شدهاند.

در نظر گرفتن مرطوب کننده ها: شما میتوانید روزانه از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید. بهترین زمان برای استفاده لوسیون، بعد از استحمام است. زمانی که هنوز پوست شما مرطوب است. لازم است در طول روز چندین بار این عمل را انجام دهید. شما همچنین میتوانید از وازلین جهت مرطوب سازی پوست خود استفاده کنید.

اجتناب از استحمام بیش از حد: برخی متخصصان پوست معتقدند استحمام بیش از حد علت اصلی بروز خشکی در پوست است. این در حالی است که عدهای دیگر از متخصصین این رشته دوبار استحمام در روز را ایده آل میدانند. با این حال اگر استحمام شما همراه با روغن حمام صورت گیرد، رطوبت بدن حفظ خواهد شد.

اجتناب از دوشهای طولانی با آب بسیار گرم: تا آنجا که میتوانید از دوشهای طولانی و با درجه حرارت بالا دوری کنید. دوشهای کوتاه مدت و استفاده از آب ولرم و یا حتی کمی سرد مفید است. پس از استحمام نیز از مرطوب کننده استفاده کنید.

پرهیز از هوای سرد و خشک: عواملی را که تاثیر مخرب هوا بر روی پوست را تشدید کرده و آسیب پذیری را بیشتر میکنند، پیدا کنید. از جمله این عوامل میتوان به بیماریهای تیروئید، کمخونی و برخی داروها به ویژه داروهای کاهنده کلسترول اشاره کرد. تمامی این موارد باعث کاهش چربی پوست میشوند. در کنار کنترل این عوامل میتوانید از دستگاههای بخور استفاده کرده و رطوبت لازم را به هوا باز گردانید.

نوشیدن آب کافی و غذای سالم: یک شیوه زندگی سالم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آب بنوشید، غذاهای سالم بخورید، ورزش کنید و با کاهش استرس، ذهن، بدن و پوست خود را سالم نگه دارید. توجه داشته باشید که تنها با کمی توجه می توانید از خشکی پوست رهایی یابید.