۰ نفر

کاهش علائم افسردگی با رژیم غذایی مناسب

۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۲:۲۵
کد خبر: 389042
کاهش علائم افسردگی با رژیم غذایی مناسب

محققان می‌گویند پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند و در این زمینه مصرف غذاهای سالم‌تر بسیار مفید است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محققان استرالیایی می گویند اگر افرادی که در آستانه ابتلا به افسردگی هستند مواد غذایی سالم و به خصوص میوه و سبزیجات مصرف کنند، می توانند با این مشکل روانی به شکلی بهتر مقابله کنند و هزینه های درمان خود را هم کاهش دهند.

در عین حال افراد در آستانه ابتلا به افسردگی باید مصرف غذاهای به شدت فرآوری شده را نیز کاهش دهند و تلاش کنند تا حد امکان غذاهای طبیعی مصرف کنند. البته رعایت این نکات به بهبود شرایطی که به افسردگی حاد مبتلا هستند نیز کمک می کند.

بررسی که بر روی یک گروه داوطلب 76 نفره مبتلا به افسردگی صورت گرفته این موضوع را ثابت کرده است. بر همین اساس مصرف میوه و سبزی فرآوری نشده،غلات عادی و حتی ماهی می تواند شرایط افراد افسرده را بهتر کند.

از جمله مواد غذایی مفید دیگر برای افراد افسرده می توان به انواع آجیل، روغن زیتون، زردچوبه و دارچین اشاره کرد. در عین حال مصرف کربوهیدراتهای تصفیه شده ، قندها، گوشتهای چرب یا فرآوری شده و نوشیدنی های گازدار و غیرطبیعی برای افراد افسرده مضر است.