۰ نفر

علائم اولیه افراد مبتلا به پارکینسون

۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱:۵۴
کد خبر: 389039
علائم اولیه افراد مبتلا به پارکینسون

طیف گسترده‌ای از علائم بیماری پارکینسون می‌تواند باعث شود که به طور معمول یک پزشک یا حتی اطرافیان بیمار متوجه وخامت حال وی شوند. اما کلیشه‌ای‌ترین مورد این است که بدن فرد مبتلا به پارکینسون لرزش دارد. به جز این علامت علامت‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند برای شناسایی بیماری کمک کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، اگر قرار باشد به سرعت بیماری پارکینسون را تشخیص دهیم بهتر است به دنبال چند علامت مهم باشیم. علامت هایی که می توانند به شما کمک کنند بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهید:

 از دست دادن تعادل

بیماری پارکینسون بخشی از مغز را کنترل می کند که به طور خودکار تعادل را کنترل می کند ، بنابراین ممکن است متوجه شوید که تعادلتان مشکل شده است.مغز سعی خواهد کرد با تعادل بخش دیگری از مغز، بخش "تفکر" ، شرایط موجود را جبران کند. با این حال ، این کار چندان مؤثر نیست ، بنابراین ممکن است نتوانید خود را اصلاح کنید و وقتی شروع به سقوط کردید، باید روی تعادل متمرکز شوید، در حالی که شخصی بدون پارکینسون مجبور نیست در این باره فکر کند.

 لرزش دست

یکی از علائم بارز پارکینسون لرزیدن است (البته ذکر این نکته ضروری است که هرکسی که پارکینسون دارد این موضوع را تجربه نمی کند). ممکن است متوجه شوید که دست ، انگشت یا چانه در حالی که نمی خواهید حرکت کنید می لرزد. لرزش اساسی شامل مسائل تعادل و راه رفتن نیست و معمولاً در حین حرکت شخص آشکار می شود. با این حال ، برخی از افراد با پارکینسون لرزشهایی را در هنگام استراحت و هنگام حرکت تجربه می کنند.

مشکل در دست گرفتن اشیاء

مشکلات حرکتی ناشی از پارکینسون می تواند مهارت های حرکتی  را دشوار کند. برای مثال در دست گرفتن اشیاء با مشکل مواجه می شود و افاد نمی توانند به راحتی اشیاء را جا به جا کنند.

تشدید رویاها و خواب دیده ها

تحقیقات نشان داده است که تقریباً همه افراد مبتلا به اختلال پارکینسون تجربه حرکت سریع چشم (RBD) حین خواب  را دارند.  اعتقاد بر این است که RBD ناشی از نقص ساقه مغز است که باعث می شود افراد در خواب تحرک بالا داشته باشند. این موضوع احتمالاً به دلیل اختلال پروتئین های موجود  در مغز است که باعث بیماری پارکینسون می شود

بدخط شدن افراد

یکی از علائم کلاسیک پارکینسون بدخط شدن یا کوچک تر از حد عادی نوشت است. به شکلی که خواندن بسیار  دشوار می شود. همانطور که پیشبینی می شود چالش های حرکتی ناشی از پارکینسون می تواند نگه داشتن قلم و نوشتن را دشوار کند.

خستگی

خستگی یکی از علائم بیماری پارکینسون است و به طور معمول در چند سال اول بیماری حتی احتمالاً قبل از علائم حرکتی بروز می کند. خستگی احساس عدم انرژی یا توانایی حرکت است ، اما با یک خواب خوب شبانه حل نمی شود. همچنین خستگی اغلب با کمبود انگیزه همراه است ، همچنین یک علامت شایع در پارکینسون به دلیل از بین رفتن سلولهای تولید کننده دوپامین است.خستگی عمیق شامل هر عضله و حتی گاهی حرکات غیر ارادی است.

تغییر صدا

بسیاری از افراد مبتلا به پارکینسون متوجه می شوند که صدای آنها نرمتر ، کندتر و یکنواخت تر شده است. این به دلیل ضعف عضلات مورد نیاز برای گفتار و مشکل بیشتر در کنترل عضلات است.