۰ نفر

فواید سیب زمینی برای ورزشکاران

۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۰:۳۴
کد خبر: 389029
فواید سیب زمینی برای ورزشکاران

مصرف پوره سیب زمینی توسط ورزشکاران برای انجام تمرینات حرفه‌ای به اندازه مصرف انواع کربوهیدرات‌های صنعتی توسط این افراد مفید است و تاثیرات مثبتی روی آنها دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، تا به امروز اطلاعاتی در مورد تاثیر مثبت مصرف سیب زمینی در ورزشکاران منتشر شده بود. اما محققان نمی دانستند که مصرف این ماده به اندازه انواع ژل های کربوهیدرات تاثیرگذار و مثبت است.

مصرف پوره سیب زمینی مخصوصا به نفع ورزشکارانی است که برای ساعت های متمادی تمرینات ورزشی مختلفی انجام می دهند و باید عملکرد و توانایی جسمانی خود را به سرعت ارتقا بخشند تا بدن آنها برای مسابقات حرفه ای آماده باشد.

پژوهشی که در این زمینه توسط محققان دانشگاه ایلینویز صورت گرفته حاکی است سیب زمینی می تواند جایگزینی برای انواع گران قیمت کربوهیدرات های صنعتی باشد، زیرا یک ماده غذایی ارزان قیمت محسوب می شود که خواص تغذیه ای ارزشمندی دارد و به بهبود سوخت و ساز بدن نیز کمک می کند.

این بررسی با همکاری 12 داوطلب صورت گرفته که هر هفته به طور متوسط 267 کیلومتر را با دوچرخه رکاب می زنند و ورزشکار حرفه ای محسوب می شوند. افزایش مصرف سیب زمینی توسط همه این افراد باعث شده تا توانایی های بدنی آنها ارتقا یابد.