۰ نفر

بهترین سن برای ارتودنسی چه زمانی است؟

۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۵۷
کد خبر: 389012
بهترین سن برای ارتودنسی چه زمانی است؟

رئیس انجمن ارتودنتیست‌های ایران با اشاره به بهترین زمان برای اولین مراجعه ارتودنسی گفت: بهتر است کودکان در سن ۷سالگی جهت بررسی نیاز به ارتودنسی مورد ارزیابی و معاینه قرار گیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، لادن اسلامیان روز یکشنبه در آستانه برگزاری هفدهمین گردهمایی علمی و چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران اظهار داشت: این کنگره ۱۴ تا ۱۷ آبان ماه سال جاری در پژوهشگاه صنعت نفت تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل و خارج کشور برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی مورد بحث و گفت‌ وگو قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تِم کنگره، افق‌های جدید در ارتودنسی است و «طاهره حسین زاده نیک» استاد تمام گروه ارتودنسی دانشگاه علوم پزشکی تهران دبیر کمیته علمی این کنگره هستند.

رئیس انجمن ارتودنتیست‌های ایران بیان کرد: سخنرانان کلیدی در این کنگره از ایران و کشورهای آمریکا، کره، ایتالیا، آلمان و دانمارک هستند. سخنرانی که از کشور ایتالیا در کنگره حضور می‌یابد در مورد ناهنجاری های کلاس سه سخنرانی می‌کند. دو همکار که از کشور آمریکا در کنگره حضور می‌یابند هر دو ایرانی هستند و در مورد درمان های توأم ارتودنسی و جراحی سخنرانی دارند. همکاری که از آلمان می آید سابقه زیادی در مورد مفصل گیجگاهی فکی دارند. همکاری که از دانمارک می آید در مورد مبحث پرطرفدار GET کارگاه و سخنرانی دارد. کارگاه های کنگره شامل دستگاه های ارتودنسی، ردیف کننده های شفاف، تکیه گاه های داخل استخوانی جهت حرکات دندانی و شکاف لب وکام است.

همه موارد مرتبط با ارتودنسی در این کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد

وی ادامه داد: تقریباً همه موارد مرتبط با ارتودنسی در این کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد و همکاران پریو، جراحی، پروتز و کودکان می‌توانند از مباحث بین رشته ای مختلف در کنگره بهره‌مند شوند.

همچنین جوایز بهرمان و فرمند، سبب جلب و جذب همکاری متخصصین جوان، دستیاران و دانشجویان در ارایه مقالات پژوهشی شده است.

همچنین نمایشگاه مواد و تجهیزات دندا نپزشکی و ارتودنسی با کمک و درایت دبیر اجرایی کنگره فاضل فیروزی در فضایی وسیع برای همکاران در نظر گرفته شده است.

اسلامیان در مورد اینکه بهترین زمان برای انجام ارتودنسی چه زمانی است، خاطر نشان کرد: این موضوع برای افراد مختلف با شرایط متفاوت فرق می کند به طور مثال ممکن است کودکی گرفتار مکیدن انگشت باشد که در ۳ تا ۴ سالگی باید جهت رفع عادت اقدام کرد.

۷ تا ۸ سالگی برای مراجعه افرادی که دچار مشکل شدید بی نظمی دندانی هستند، مناسب است
رئیس انجمن ارتودنتیست‌های ایران گفت: افرادی که دچار رشد زیاد فک پایین هستند و فک بالای آنها دارای رشد کمی بوده باید از ۷ سالگی برای آنها ارتودنسی را آغاز کرد. همچنین در افرادی که نگران رشد کم فک پایین هستیم در سن بالا در حدود ۱۱ تا ۱۲ سالگی باید برای درمان دست به کار شد تا فک پایین به سمت جلو هدایت شود.

وی تاکید کرد: افرادی که دچار مشکل شدید بی نظمی دندانی باشند بهترین زمان برای انجام ارتودنسی آنها ۷ تا ۸ سالگی است. همچنین برخی افراد که نیاز به جراحی فک داشته باشند آماده‌سازی ارتودنسی باید از ۱۸ سالگی به بعد باشدچون زود تر از آن نمی‌توانیم فرد را به جراح ارجاع دهیم.

اسلامیان در پایان گفت: به طور کلی بهتر است همه کودکان در سن ۷ سالگی جهت بررسی نیاز به ارتودنسی، مورد ارزیابی قرار گیرند و معاینه شوند که در صورت نیاز، اقدامات به موقع در زمان مورد نظر برای آنها انجام گیرد.