۰ نفر

پوست شاداب با سالم سازی کبد

۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۳
کد خبر: 384585
پوست شاداب با سالم سازی کبد

کبد هر فرد می‌تواند ویژگی‌های پوستی او را مشخص کند. کبد سالم مانع از بروز آکنه یا جوش در فرد می‌شود و همچنین چربی پوست را به طور کامل کنترل می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، اگر جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که دچار لک های بارداری شده‌اید یا احساس می‌کنید صورت تان ورم دارد یا پوست تان تیره   یا روی آن آکنه و جوش ایجاد شده است، شاید باورتان نشود اما مقصر اصلی این مشکلات می‌تواند بیماری‌های کبدی باشد، پس در اولین فرصت، وضعیت سلامتی کبدتان را چک کنید.

 جوش‌های پوستی: هر خانمی با دیدن چند جوش پوستی روی صورتش نگران و ناراحت می‌شود. اگر کبد درباره هورمون‌ها، متابولیسم چربی و کلسترول، به درستی عمل نکند ممکن است عواقبش به پوست فرد هم سرایت کند و آکنه و جوش‌های پوستی ایجاد شود.

 تیره شدن پوست: تخریب تدریجی کبد را که ناشی از بیماری‌های مزمن آن است «سیروز کبدی» می‌نامند. افرادی که به بیماری سیروزی مبتلا هستند به دلیل سوختگی خون رنگ پوست‌شان تیره و متمایل به سیاه می‌شود.

 ورم صورت: مطمئنا تاکنون اصطلاح کبد چرب به گوشتان خورده است. چربی کبد تاثیر زیادی روی پوست نمی‌گذارد، فقط ممکن است گاهی اوقات باعث ورم و باز شدن منافذ پوستی شود.

 زرد شدن پوست: ترشح صفرا یکی از مهم‌ترین عملکردهای کبد است که در تمیزسازی کبد و جذب چربی غذا از روده نقش بسیار مهمی دارد. اگر با زردی پوست و زردی چشم‌ها (قسمت سفیدی چشم) مواجه شدید، بدانید که در مسیر صفرای شما اختلالی ایجاد شده است. همچنین نشانه‌ دیگر آن خارش شدید پوست است. اگر این مشکل به موقع تشخیص داده و درمان نشود، این زردی پوست به تیرگی منجر می‌شود.

 لک های بارداری: تغییرات هورمونی در دوران بارداری و مصرف قرص‌های ضدبارداری که هورمونی هستند، فشار مضاعفی به کبد وارد می‌کند. رسوبات ایجاد شده بر اثر این فشارها مانع ترشح صفرا و به مرور باعث ظاهر شدن لک‌هایی روی پوست می‌شود. به همین دلیل برخی از خانم‌ها ممکن است در دوران بارداری با این لک ها مواجه شوند.

 چه کار کنیم تا کبدمان دچار مشکل نشود؟

خانم‌هایی که طالب سلامتی و شادابی پوست شان هستند، برای مراقبت از کبدشان باید از سبزی و میوه‌های تازه استفاده کنند و دور غذاهای پرچرب و سرخ کردنی و مواد قندی مخرب خط بکشند.