۰ نفر

گرمادرمانی راهکاری برای کاهش فشارخون

۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱:۴۷
کد خبر: 381743
گرمادرمانی راهکاری برای کاهش فشارخون

طبق نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که در حالت خوابیده دچار افزایش فشارخون می‌شوند، می‌توانند با کمک پدهای گرمایشی فشارخون خود را کاهش دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «فشارخون سوپاین» حالتی است که در آن فرد در حالت خوابیده دچار افزایش فشارخون می شود. در نیمی از افراد مبتلا به نارسایی خودایمنی، که بخشی از سیستم عصبی تنظیم کننده عملکردهای غیرارادی نظیر فشارخون و تپش قلب دچار اختلال می شود، این مشکل تشخیص داده می شود.

افزایش فشارخون در طول شب با آسیب به قلب و کلیه ها مرتبط است. همچنین می تواند موجب افزایش میزان ادرار شود.

محققان دانشگاه واندربیلت تنسی آمریکا، 10 بیمار مبتلا به نارسایی خودایمنی و فشارخون سوپاین با میانگین سنی 76 سال را موردمطالعه قرار دادند. فشارخون سیستولیک (عدد بالایی) این افراد در حالت خوابیده 168 mm Hg است.

در طول دو شب مطالعه، شرکت کنندگان در شب اول در زیر قسمت فوقانی بدن شان پد گرمایشی با گرمای 37.7 درجه سانتیگراد گذاشته شد و در شب دوم پد بدون گرم شدن گذاشته شده بود. فشارخون سوپاین شان هر دو ساعت یکبار از ساعت 8 شب تا 8 صبح اندازه گیری شد و گرمادرمانی از ساعت 10 شب تا 6 صبح بر روی آنها انجام شد.

محققان مشاهده کردند گرمادرمانی بکارگرفته شده در طول مدت خواب موجب کاهش فشارخون سیستولیک شد. با وجود کاهش فشارخون شبانه، گرمادرمانی موجب کاهش میزان تولید ادرار شبانه یا بهبود اُفت ناگهانی فشارخون صبح نشد.

محققان برانجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.