۰ نفر

مادر مبتلا به ایدز هم می‌تواند بچه‌دار شود

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۰۹
کد خبر: 381675
مادر مبتلا به ایدز هم می‌تواند بچه‌دار شود

ایران در موضوع درمان ایدز حرف اول را در منطقه می زند و متاسفانه در منطقه هنوز روند ابتلا به این بیماری رو به افزایش است اما باید گفت بیمار مبتلا به ایدز می تواند ازدواج کند و بچه دار شود ولی بیماران این موضوع را نمی دانند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، متاسفانه اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از ایدز در کشور کافی نیست و ما این آمادگی را داریم که همه امکانات را صرف آموزش در مقابله با این بیماری کنیم.آمار رسمی حکایت از ۳۰ هزار مبتلا به ایدز در کشور دارد اما تخمین می زنیم ۶۰ هزار مبتلا داشته باشیم. جوانان باید با بیماری های رفتاری آشنا شوند. آن ها از این که بخواهند تست بدهند،

می ترسند، در حالی که ما باید این ترس را از جوانان بگیریم و نحوه مقابله با بیماری های رفتاری را آموزش دهیم. چون طول عمر بیماران با توجه به روند درمان افزایش یافته است، موضوع مراقبت مزمن از این بیماران باید با دقت انجام شود. بسته درمانی بیماران مبتلا به ایدز فقط شامل دارو نمی شود و در مراکز مشاوره و مراقبت های پیشگیری از ایدز در کشور، خدمات مورد نیاز این بیماران در قالب مشاوره، واکسن، آزمایش های دوره ای و... ارائه می شود.