۰ نفر

راه‌های پیشگیری از فساد انواع مواد غذایی

۹ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۳۵
کد خبر: 377354
راه‌های پیشگیری از فساد انواع مواد غذایی

خانم ها دوست دارند بیشتر مواد غذایی را در منزل داشته باشند تا بتوانند با سلیقه و در اسرع وقت غذای مورد علاقه خانواده ودستور دست پختی تازه را آماده کنند .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان،  خرید و نگهداری مواد غذایی در یخچال، فریزر یا بیرون از آن قواعد خاص  خودش را دارد که هر چه بیشتر رعایت کنید،  ماندگاری مواد غذایی بیشتر وامکان دستیابی  به آن آسان تر خواهد بود . با ما همراه شوید تا این نکات را به شما بگوییم.

تخم مرغ:تخم مرغ ها را در جعبه کاغذی اصلی آن و در محلی خنک نگهداری کنید.

پنیر:پنیر را در کاغذی نازک و مومی بپیچید و آن را درون کیسه پلاستیکی بگذارید و در کیسه را نبندید. حتما پنیر را در یخچال نگهداری کنید.

شیر:شیر را در دمای مناسب در عقب‌ترین قسمت یخچال نگهداری کنید تا با هوای گرم تماس نداشته باشد.

غذا:باقی مانده غذا را باید سریع سرد کنید. غذا را داخل چند ظرف با عمق کم نگهداری کنید تا زودتر سرد شود.

حبوبات:حبوبات خشک را از رطوبت، نور مستقیم آفتاب یا نور و گرمای زیاد دور کنید. قرار دادن حبوبات در ظرف های پلاستیکی یا شیشه ای در بسته و اضافه کردن مقداری نمک بهترین حالت برای نگهداری حبوبات است.

برنج: جایی که برنج را در آن انبار می‌کنید باید خشک و خنک و به دور از آفتاب باشد. بهتر است برنج‌های خود را در سطل‌های پلاستیکی نگهداری نکنید. می توانید لابه لای برنج، نمک یا حبه‌های سیر قرار دهید. اگر برنج شپشک زد، پارچه بزرگ و تمیزی را زیر نور آفتاب و در محلی دور از گرد و خاک پهن کنید و برنج را روی آن بریزید.

گوشت:باید به سرعت آن را در یخچال گذاشت. در مرحله پاک کردن و برش دادن گوشت به قطعات کوچک تر، ابتدا باید دست ها، چاقو و تخته برش گوشت را با آب گرم و ماده شوینده با دقت بشوییم و سپس در مدت زمان کوتاهی گوشت را برش دهیم. گوشت نباید در مرحله قبل از انجماد بیش از دو ساعت در دمای اتاق قرار بگیرد. در دمای منهای ۱۸ درجه سانتی گراد در فریزرهای خانگی می توان گوشت را به مدت شش ماه نگهداری کرد اما هر چه این زمان کوتاه تر باشد، کیفیت گوشت بهتر خواهد بود.

«مارتا استوارت» مدیر انجمن خانه‌داری مارتا و سردبیر مجله خانه‌داری living، نکات زیر را پیشنهاد می کند:

* همیشه در یخچال دو بخش متفاوت را به غذاهای خام و پخته اختصاص دهید و از قرار دادن دو نوع غذا در کنار هم بپرهیزید. این کار مانع از فساد غذای پخته شده می شود.

* هرگز سبزی ها را در کنار انواع گوشت ها قرار ندهید. گاهی ممکن است آلودگی ها و باکتری های موجود در سبزی موجب فاسد شدن گوشت شود.

* گوشت قرمز، مرغ و ماهی را درون کیسه پلاستیکی یا درون یک بشقاب قرار دهید تا آب آن روی موادغذایی دیگر نریزد و موجب فساد و آلودگی خوراکی ها نشود.