۰ نفر

«خوش‌بین‌» باشید تا راحت‌تر بخوابید!

۲۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبر: 373079
«خوش‌بین‌» باشید تا راحت‌تر بخوابید!

محققان دریافتند، افراد خوش‌بین به مراتب خواب راحت‌تر و باکیفیت‌تری را به نسبت افراد بدبین تجربه می‌کنند.

به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان می‌دهد، افراد خوش‌بین به مراتب خواب راحت‌تر و باکیفیت‌تری را به نسبت افراد بدبین تجربه می‌کنند. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محققان دانشگاه ایلینوی در اربانا با ارائه پرسش‌هایی به داوطلبان یک نظرسنجی را انجام دادند و مشخص شد، آنهایی که به آینده امیدوار هستند خواب مطلوب‌تری دارند. 

محققان دریافتند که مثبت‌ترین افراد 78 درصد بیشتر از کیفیت خواب خود راضی هستند و  7 الی 9 ساعت را به خوبی در شب می‌خوابند.

با هر افزایش نمره خوش‌بینی، شانس تجربه یک خواب خوب شبانه 78٪ افزایش می‌یافت، به طور کلی این افراد علائم بی‌خوابی یا خواب آلودگی روزانه را کمتر تجربه می‌کنند. 

یک مطالعه تأکید می‌کند، افراد خوش بین تمایل به خواب طولانی‌تر دارند و به مراتب خواب با کیفیت‌تری را تجربه می‌کنند.

یک مطالعه جدید از دانشگاه ایلینوی در Urbana-Champaign نشان داد که افراد خوش بین تقریباً 75 درصد کمتر از افراد بدبین علامت بی‌خوابی یا خواب آلودگی روزانه را گزارش می‌کنند. 

برای این مطالعه که در ژورنال پزشکی رفتاری منتشر شد ، این تیم بیش از 3 هزار و 500 نفر در سنین 32 تا 51 سال را به تحت بررسی قرار داد.

گزارش سال 2016 از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان داد که از هر سه بزرگسال آمریکایی یک نفر کمتر از ساعت‌های توصیه شده می‌خوابند.

روزالبا هرناندز یکی از محققان این پژوهش می‌گوید: فقدان خواب سالم یک نگرانی برای بهداشت عمومی است، زیرا کیفیت پایین خواب با مشکلات بهداشتی متعددی از جمله خطرات بالاتر چاقی، فشار خون بالا و مرگ و میر همراه است.