۰ نفر

این ورزش با ژن‌های چاقی مقابله می‌کند!

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۵۰
کد خبر: 371543
این ورزش با ژن‌های چاقی مقابله می‌کند!

محققان در بررسی‌های تازه خود بهترین تمرین ورزشی را برای مقابله با ژن های چاقی شناسایی کرده اند که بر این اساس آرام دویدن بهترین تمرین ورزشی بدین منظور است.

به گزارش نیواطلس، اثرات آرام دویدن در جهت مقابله با ژن‌های چاقی حتی بهتر از انجام ورزش هایی همچون شنا یا دوچرخه سواری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بررسی هایی که در این زمینه در دانشگاه تایوان صورت گرفته حاکی است که همه تمرینات ورزشی به یک اندازه در جهت مقابله با ژن های چاقی و کاهش وزن موثر نیستند و آهسته دویدن بهترین روش کاهش وزن در افرادی است که به خاطر شرایط ژنتیکی مستعد چاقی هستند.

تحقیق یادشده بر مبنای مطالعه بر روی وضعیت بیش از 18 هزار بزرگسال صورت گرفته و در این بررسی ها رابطه میان ژن های چاقی و تمرینات ورزشی بررسی شده است. نتیجه این پژوهش آن است که آرام دویدن به کاهش توده بدنی، درصد چربی بدن، چربی دور کمر و چربی دور باسن کمک می کند.

علاوه بر آرام دویدن، دیگر اقدامات ورزشی که به کاهش سریع تر چاقی ناشی از شرایط ژنتیکی افراد کمک می کند عبارتند از کوه نوردی، راه رفتن، پیاده روی ورزشی، انجام حرکات موزون استاندارد ورزشی و جلسات طولانی یوگا.