۰ نفر

تولد نوزاد هپاتیتی از سال ۹۰تاکنون در یزد گزارش نشده است

۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱:۴۱
کد خبر: 369697
تولد نوزاد هپاتیتی از سال ۹۰تاکنون در یزد گزارش نشده است

کارشناس برنامه هپاتیت مرکز بهداشت استان یزد گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه و مراقبت‌های بهداشتی، از سال ۹۰تاکنون نوزاد مبتلا به هپاتیت در استان یزد متولد نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مهدی یاوری اظهار داشت: ۶۶۳ مادر مبتلا به ویروس هپاتیت B در استان در این مدت زایمان داشته‌اند که با اقدامات پزشکی و بهداشتی انجام شده، هیچکدام از کودکان متولد شده از این مادران به بیماری هپاتیت B مبتلا نشده‌اند.

وی افزود: اگر چنانچه خانمی باردار است باید درمان را تا پس از تولد نوزادش به تعویق بیندازد و در صورتی که خانم مبتلا قصد بارداری در آینده نزدیک داشته باشد باید قبل از شروع درمان با پزشک خود مشورت کند زیرا بین خاتمه درمان و شروع بارداری باید چندین هفته فاصله باشد.

یاوری تصریح کرد: مادران مبتلا به هپاتیت B باید در سه ماهه آخر بارداری تحت نظر پزشک از داروهای آنتی ویروس استفاده کنند همچنین تزریق واکسن در ۱۲ ساعت اول تولد، ماه اول و شش ماه پس از تولد از جمله اقداماتی است که برای نوزاد به دنیا آمده از مادر مبتلا به هپاتیت انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: کلینیک هپاتیت واقع در مرکز جامع خدمات سلامت نیکوپور برای تمامی بیماران شناسایی شده هپاتیت، تشکیل پرونده داده و مراحل درمانی آنها را با هزینه‌های کم و با تعرفه دولتی انجام می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ششم مردادماه مصادف با ۲۸ جولای با عنوان روز جهانی هپاتیت نامگذاری شده است.