۰ نفر

«ژنتیک» ریسک سرطان پوست را 74درصد افزایش می‌دهد

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبر: 367382
«ژنتیک» ریسک سرطان پوست را 74درصد افزایش می‌دهد

محققان در یک بررسی جدید دریافتند افرادی که بستگان مبتلا به سرطان پوست دارند، ممکن است بیشترین احتمال ابتلا به این بیماری را داشته باشند.

به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان آمریکایی صورت گرفته نشان می‌دهد، افرادی که نزدیکان آنها دچار سرطان پوست شده‌اند به میزان قابل توجهی در معرض ابتلا به این سرطان هستند. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پژوهشگران دانشگاه ایندیانا در تازه‌ترین بررسی خود دریافتند، آنهایی که در خانواده‌ و یا نزدیکانشان فرد مبتلا به سرطان پوست داشته‌اند، ریسک بروز سرطان پوست از نوع ملانوما را بیش از 74 درصد در خود افزایش می‌دهند. 

ملانوم وخیم ترین نوع سرطان پوست است که می‌تواند در هر قسمتی از پوست بدن یا در نزدیکی یک خال پوستی ایجاد شود.

براساس آمار موجود، سرطان پوست شایع‌ترین نوع سرطان است که به‌طور جهانی حداقل 40 درصد از موارد انواع سرطان را تشکیل می‌دهد و نوع ملانوم آن از غیر شایع‌ترین‌ها و در عین حال مرگبارترین نوع سرطان پوست است.

پژوهشگران آمریکایی پرونده پزشکی بیش از 200 هزار نفر را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند، علاوه براینکه قرار گرفتن در آفتاب ریسک ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد، ژنتیک نیز بی‌تأثیر نیست و بدن افراد را حساس می‌کند.

طبق این مطالعه، افرادی که بستگان مبتلا به سرطان پوست دارند، ممکن است بیشترین احتمال ابتلا به بیماری را داشته باشند.

محققان در این پژوهش به خوبی نشان دادند خطر ابتلا به این بیماری حتی اگر افراد عادت‌های مراقبت از خود در برابر آفتاب را بهتر از دیگران انجام دهند، باز هم به دلیل ژنتیک در معرض خطر هستند.