۰ نفر

دو عارضه کنترل قند خون بیماران دیابتی

۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۳:۴۸
کد خبر: 366306
دو عارضه کنترل قند خون بیماران دیابتی

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، افت قند خون بیماران دیابتی به خصوص در خواب شبانه را مورد توجه قرار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مجتبی ملک در حاشیه مراسم رونمایی از انسولین نسل جدید، گفت: بیماران دیابتی تیپ یک، از ابتدا نیازمند تزریق انسولین هستند چون بدن آنها قادر نیست به روش درمانی دیگری پاسخ بدهد.

این فوق تخصص غدد، به بیماران دیابتی تیپ دو اشاره کرد و افزود: این بیماران با قرص و رژیم غذایی، دیابت خود را کنترل می‌کنند که البته گروه زیادی از این بیماران، بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال مجبور به استفاده از انسولین می‌شوند.

ملک ادامه داد: بیشترین مشکل بیماران دیابتی در کنترل بیماری خود، افت قند خون و اضافه وزن ناشی از داروهایی است که مصرف می‌کنند. از همین رو، انسولین‌های نسل جدید با توجه به کم کردن همین عوارض تولید شده اند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، با توجه به خطر افت قند خون بیماران دیابتی به خصوص در خواب شبانه، گفت: انسولین‌های نسل جدید با هدف کم کردن این عوارض تولید می‌شوند، زیرا در بحث کنترل قند خون، مشابه انسولین‌های آنالوگ هستند و تفاوتی در آنها وجود ندارد.

ملک با اشاره به وجود انسولین‌های موجود در دنیا، افزود: در حال حاضر انسولین‌هایی که وجود دارد همگی تزریقی هستند و تولید انسولین خوراکی در مرحله تحقیقات است.