۰ نفر

فواید میوه‌های هسته‌دار

۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴
کد خبر: 365191
فواید میوه‌های هسته‌دار

میوه‌های هسته‌دار می‌توانند هر وعده و یا میان‌وعده غذایی شما را به یک درمان شیرین تبدیل کنند.این میوه‌ها سرشار از مواد مغذی ضروری برای بدن و دارای خواص ضدالتهابی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، رنگ‌های موجود در میوه‌های هسته‌دار، نشانه‌های پیری را از شما دور می‌کنند:

کاهش فشارخون

میوه‌های هسته‌دار مانند موز یا آووکادو میزان زیادی پتاسیم ندارند ولی اگر سعی در کاهش فشارخون خود دارید، در کنار مصرف موز، می‌توانید از خواص این میوه‌ها هم بهره ببرید. مواد معدنی موجود در این دسته میوه‌ها نقش کلیدی در کنترل فشارخون داشته و سدیم بیش از در بدن را از بین می‌برند.میوه‌های هسته‌دار 6 تا 9 درصد از نیاز روزانه شما به پتاسیم را برطرف می‌کنند.

کنترل وزن

میوه‌های هسته‌دار غالبا شیرین هستند، اما کالری بسیار کمی دارند.هر وعده از این میوه‌ها 75 تا 100 کالری به بدن شما می‌رساند.این میوه‌ها غنی از فیبر هستند. یک فنجان زردآلو حاوی 3 گرم فیبر است. فیبر برای کنترل وزن نقش کلیدی دارد و کلسترول بد خون را که منجر به خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 می‌شود را کاهش می‌دهد.

افزایش سلامت چشم

میوه‌های هسته‌داری مانند زردآلو و انبه سرشار از بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن شکلی از ویتامین A است که نقش حیاتی در سلامت چشم ایفا می‌کند. این ویتامین اثرات مخرب نور مضر تابیده شده از رایانه‌ها و تلفن‌های همراه را کاهش می‌دهد.

کاهش ابتلا به بیماری‌های مزمن

آنتوسیانین‌ها و فلاوونوئیدهای موجود در برخی میوه‌های هسته‌دار از قبیل گیلاس و آلو نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های مزمن از جمله سرطان، بیماری قلبی، دیابت و کاهش حافظه دارند.

بهبود سلامت پوست

هلو سرشار از ویتامین C است که به کاهش آسیب سلولی و کمک به تولید کلاژن که صاف‌کننده پوست است، کمک می‌کند. یک عدد هلوی بزرگ 15 درصد از نیاز شما به ویتامین C در روز را برطرف می‌کند.