۰ نفر

تغذیه برای درمان علائم گاستریت

۴ تیر ۱۳۹۸، ۵:۰۰
کد خبر: 362230
تغذیه برای درمان علائم گاستریت

گاستریت یا همان التهاب‌معده اگر درمان نشود، می‌تواند مشکلات جدی‌تر سلامت مانند زخم معده و یا حتی سرطان معده را به‌همراه داشته باشد.

 به این ترتیب جای تعجب نیست که بسیاری از افراد می‌خواهند از علائم این وضعیت پزشکی آگاه باشند.گاستریت معمولا با احساس ناخوشایند سوزش در شکم، درد، التهاب و سوءهاضمه همراه است. کسانی که از داروهای ضدالتهابی برای دوره طولانی استفاده می‌کنند، کسانی که مشکلات کبدی، کلیوی و یا ریوی دارند، کسانی که موادغذایی با اسیدیته بالا مانند مرکبات استفاده می‌‌کنند و... در معرض ابتلا به این عارضه هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، رژیم غذایی می‌‌تواند نقش بزرگی در جلوگیری از گاستریت ایفا کند.برای افرادی که در معرض ابتلا به گاستریت هستند، بسیار مهم است که بدانند چه غذاهایی به تسکین علائم آنها کمک می‌کند:

آب نارگیل

آب نارگیل دارای ارزش غذایی بسیار بالا و گزینه‌ای سالم برای مبارزه با گاستریت است. قدرت قلیایی آب‌نارگیل اسیدیته بیش از حد را کاهش می‌دهد و به کاهش سموم معده نیز کمک می‌کند چون خاصیت هیدراتاسیون دارد. شما می‌توانید نصف فنجان آب‌نارگیل را در روز بنوشید یا در صورت ادامه‌دار بودن علائم این کار را سه بار در روز تکرار کنید.

ماست طبیعی

ماست حاوی پروبیوتیک‌ها است که به افزایش باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند و راهی عالی برای کاهش علائم گاستریت مزمن است. پروبیوتیک‌ها Ph گوارش را تنظیم می‌کنند و مانع اسیدیته دستگاه گوارش می‌شوند.تا زمان برطرف‌شدن علائم گاستریت، روزی 250 گرم ماست طبیعی میل کنید.

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی حاوی ترکیبات فنلی است که به کاهش التهاب معده کمک می‌کند و بنابراین نشانه‌های گاستریت را بهبود می‌بخشد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌فرنگی با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه کرده و از بازسازی غشاهای مخاطی حمایت می‌کنند.

شیر برنج

شیربرنج یک نوشیدنی گیاهی است که در جهان به‌عنوان درمان عالی برای مشکلات گوارشی شناخته می‌شود.شیربرنج حاوی املاح معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است که به تنظیم pH دستگاه گوارش کمک می‌کند و از اسیدیته بدن و در نتیجه گاستریت جلوگیری می‌نماید. شیربرنج باعث کاهش احساس سوزش در شکم و مبارزه با التهاب می‌شود.

عسل

عسل یک آنتی‌اسید طبیعی برای ترمیم مشکلات معده و جلوگیری از زخم‌ها و گاستریت است.قندطبیعی موجود در عسل منبع سوخت برای بدن است و به‌راحتی متابولیزه می‌شود بنابراین هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند. مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدالتهابی عسل، درد و تحریکات شکمی را کاهش می‌دهند.