۰ نفر

این میوه کوچک و خوشمزه عمرتان را زیاد می‌کند

۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۲۲
کد خبر: 360566
این میوه کوچک و خوشمزه عمرتان را زیاد می‌کند

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی معتقد است، مصرف توت سفید به دلیل وجود آنتی اکسیدان قوی در آن می‌تواند موجب افزایش طول عمر شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با اشاره به ارزش غذایی بالای توت سفید، گفت: در یک فنجان توت سفید که تقریباً معادل ۱۰۰ گرم توت است، ۶۱ کالری انرژی، ۹ گرم پروتئین گیاهی، ۱.۱ گرم چربی، ۱۶ میلی گرم کلسیم و هشت میلی گرم آهن نهفته است و درکنار اینها این میوه سرشار از انواع ویتامین‌های A، B1، B2، B3، C و مقادیر بسیاری کلسیم، آب، فیبر، منیزیم و تانن می‌باشد.

وی به تأثیرات شگفت انگیز و درمانی توت سفید اشاره کرد وافزود: توت‌ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان پرخاصیتی بنام "رزوراترول" (resveratrol) موجب افزایش عمر می‌شوند و این خاصیت توت سفید در مطالعات مختلف روی عمر موش‌ها تأیید شده است.

ناصری افزود: همچنین به علت خاصیت این آنتی اکسیدان قوی در توت، این میوه برای پیشگیری از بروز سرطان هم بسیار مفید است و با سلول‌های سرطانی نیز مبارزه می‌کند. این آنتی اکسیدان بجز توت در انگور نیز یافت می‌شود.

وی به تأثیرات این میوه بر سیستم قلب و عروق اشاره کرد وافزود: توت سفید اثر حفاظتی روی سیستم قلب و عروق دارد و فیبر موجود در آن به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

ناصری همچنین مصرف توت سفید را در کاهش وزن مؤثر دانست و افزود: فیبرهای نامحلول موجود در توت، کالری جذب شده در بدن را کاسته و موجب کاهش وزن می‌شوند.

وی افزود: این میوه خوشمزه همچنین به دلیل داشتن انواع ویتامین‌های گروه B در کاهش و رفع ترس، اضطراب، هیجان و عصبانیت نیز مؤثر است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی مصرف توت سفید را برای مبتلایان کم خونی بسیار مفید دانست و افزود: توت سفید بدلیل داشتن هشت میلی گرم آهن که مقدار زیادی به حساب می‌آید، علاوه بر خوشمزگی می‌تواند برای درمان کم خونی افراد بخاطر فقر آهن نیز مفید باشد.

وی به خواص توت سفید در تصفیه خون هم اشاره کرد وافزود: چینی‌ها که اعتقادی زیادی به توت سفید دارند، از آن به عنوان یک عامل تصفیه خون در طب خود استفاده می‌کنند، محققان چینی معتقدند توت خون را تمیز می‌کند و موجب افزایش خون نیز می‌شود.

وی افزود: همچنین در چین با برگ درخت توت چای تهیه می‌کنند و اعتقاد دارند چای برگ توت به افراد برای بهتر دیدن و خوب شنیدن کمک می‌کند.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی تصریح کرد: یکی دیگر از باورهای موجود در طب چینی این است که توت سفید به طور مؤثری می‌تواند کبد را پاک و تمیز کند و این امر بخاطر ادرارآور بودن این میوه می‌باشد.

وی یادآور شد: در بسیاری کشورهای شرقی نیز از توت برای درمان و علاج سفیدی زودرس موها استفاده می‌شود، همچنین برای درمان موهای خاکستری زودرس هم مفید است.

ناصری در ادامه در تشریح دیگر خواص درمانی توت سفید، به تأثیرات این میوه در درمان آلرژی اشاره کرد وافزود: توت می‌تواند باعث درمان خارش، عطسه، آبریزش بینی و اشک ناشی از آلرژی‌های فصلی و گرد و خاک شود. همچنین کهیر ناشی از حساسیت پوستی را نیز از بین می‌برد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی مصرف توت را جایگزین مناسبی برای قند عنوان کرد وافزود: هنگام نوشیدن چای، توت خشک می‌تواند جایگزین مناسبی برای افراد دیابتی باشد، به شرطی که در مصرف آن زیاده روی نکنند.

وی یادآور شد: قند موجود در توت سفید برای مبتلایان به بیماری دیابت بی ضرر است، اما افراد دیابتی نباید روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری بیشتر مصرف کنند.