۰ نفر

همه چیز درباره نئوفوبیا

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۱۶
کد خبر: 357700
همه چیز درباره نئوفوبیا

نئوفوبیا همانطور که از نامش مشخص است، ترس از مسائل جدید و تازه است. این ترس می‌تواند از ترس خوردن غذاهای جدید تا ترس انجام یک ریسک مالی گسترده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بسیاری از ما در دوره های مختلف زندگی از انجام برخی از امور احساس ترس کرده ایم. این ترس می تواند ریشه های مختلفی داشته باشد، اما وقتی ترس شدید می شود و نمی توان کنترلش کرد، دیگر صحبت در مورد یک ترس عادی نیست و تبدیل به نئوفوبیا می شود.

کلمه نئوفوبیا از نئو یونانی به معنای "جوان" می آید و به عبارتی ترس از هر چیز جدید را به نمایش می گذارد. برخی معتقدند این ترس بیشتر در افراد میانسال دیده می شود اما به نظر می رسد برخی جوان ها نیز به این مشکل مبتلا می شوند. این مشکل را می توان در بسیاری از افراد دید. برای مثال افرادی که از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند. یا افرادی که در کودکی به شدت تحت نظارت والدین خود زندگی کرده اند.

برخی افراد با وقوع کوچک ترین تغییر در روال زندگی عادی خود دچار این اختلال می شوند. بنابراین از ورود به کارهای جدید، ریسک های مالی و... می ترسند. اما برخی اوقات این افراد حتی از پوشیدن یک لباس جدید، آشنایی با یک فرد جدید و مواردی مشابه نیز می ترسند. گاهی این موضوع جنبه عاطفی پیدا می کند و فرد حتی از عاشق شدن نیز می ترسد.