۰ نفر

چند دستور بهداشتی برای جلوگیری از انتقال هپاتیت C

۲ خرداد ۱۳۹۸، ۳:۳۴
کد خبر: 355108
چند دستور بهداشتی برای جلوگیری از انتقال هپاتیت C

یک فوق تخصص گوارش و کبد تاکید کرد: ازدواج برای مبتلایان به هپاتیت سی بلامانع است، اما این بیماران باید به دستورات بهداشتی عمل کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیدموید علویان  با اشاره به نحوه پیشگیری از ابتلا به بیماری هپاتیت، گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از خطر ابتلا به هپاتیت سی، جداسازی وسایل شخصی مانند مسواک، ریش‌تراش، ناخن‌گیر، برس، حوله و وسایل حمام است.

وی افزود: تماس غشاها و پرده‌های مخاطی مانند سطح چشم با خون و سایر ترشحات آلوده به خون مانند بزاق، یکی از راه‌های انتقال این بیماری است. البته خطر این نوع ابتلا بسیار کم است، اما باید دقت کرد تا در صورت بروز زخم‌های سطحی بر روی پوست، آن را با چسب زخم محافظت کرد.

علویان با بیان اینکه ازدواج برای مبتلایان به هپاتیت سی بلامانع است، ادامه داد: این بیماران بهتر است به جای نگرانی درباره انتقال بیماری به دیگران، ‌به دستورات بهداشتی عمل کنند. زیرا خطر ابتلا به هپاتیت سی به دنبال تماس جنسی با فرد مبتلا به این بیماری بسیار اندک است. البته باید به شیوه تماس جنسی توجه داشت؛ به‌طوریکه تماس جنسی در چارچوب خانواده و با رعایت نکات اخلاقی و بهداشتی باشد.