۰ نفر

واکسن خوراکی هپاتیت برای کودکان

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۳:۲۰
کد خبر: 351362
واکسن خوراکی هپاتیت برای کودکان

مطالعه جدید نشان می‌دهد واکسن خوراکی هپاتیت B می‌تواند از کودکان در مقابل ویروس‌های خطرناک محافظت نماید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، تیمی از محققان دریافتند مصرف خوراکی واکسن هپاتیت B از کودکان در مقابل ویروس‌های خطرناک محافظت می‌کند.

سالانه میلیون‌ها نفر مبتلا به هپاتیت B می‌شوند و مخصوصاً کودکان بیشتر در معرض خطر هستند. به دلیل هزینه بالا و شرایط نگهداری پایدار برای ذخیره واکسن، بسیاری از مردم در کشورهای درحال توسعه در مقابل این ویروس خطرناک واکسینه نمی‌شوند.

حال محققان با تولید نوع قطره‌ای یا پودری این واکسن، در تلاش برای واکسیناسیون تمام افراد در مقابل این ویروس هستند. واکسیناسیون خوراکی در مقایسه با تزریقی، به مراتب ارزان‌تر و ساده‌تر است.

یکی از چالش‌های اصلی بسته بندی واکسن‌های خوراکی، استفاده از موادی است که توانایی محافظت از واکسن را در شرایط سخت سیستم گوارش انسان داشته باشند تا واکسن‌ها پیش از رسیدن به محل مناسب در بدن، از بین نروند.

محققان با استفاده از تکنیک خاصی که تصویربرداری با اشعه ایکس را با تصویربرداری نوترونی ادغام می‌کند، توانستند تصاویر سه‌بعدی از درون کپسول‌های ساخته شده از جنس سیلیس SBA-15 به دست آورند و رفتار ذرات واکسن را درون این کپسول‌ها مشاهده کنند.

در این بررسی مشخص شد، واکسن درون کپسول‌های سیلیسی به یک توده تبدیل شده و اثربخشی آن کاهش می‌یابد. این اطلاعات امکان محاسبه دقیق میزان واکسن لازم برای بسته‌بندی درون این نوع کپسول‌ها را به منظور دستیابی به بهترین نتیجه فراهم کرد.

محققان امیدوارند با استفاده از این فناوری جدید بتوانند واکسن‌های خوراکی را برای سایر انواع بیماری‌ها نیز تهیه کنند.