۰ نفر

مرگ مبتلایان به فشارخون با استرس و کمبود خواب

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱:۰۹
کد خبر: 351344
مرگ مبتلایان به فشارخون با استرس و کمبود خواب

پژوهشگران آلمانی دریافتند استرس ناشی از کار و کمبود خواب، می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی- عروقی را در کارمندان مبتلا به فشار خون سه برابر کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، پژوهشگران آلمانی دریافتند استرس ناشی از کار و کمبود خواب، می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی- عروقی را در کارمندان مبتلا به فشار خون سه برابر کند.

به گزارش یورک‌الرت، پروفسور «کارل هینز لادویگ»، استاد «دانشگاه فنی مونیخ» (TUM) گفت: زمانی که برای خوابیدن صرف می‌شود، زمان بازسازی، تقویت و ذخیره انرژی مورد نیاز است.

اگر کارمندی در محل کار دچار استرس می‌شود، خواب می‌تواند به او کمک کند. کم خوابی و استرس ناشی از کار، رابطه نزدیکی با هم دارند و اگر با فشار خون ادغام شوند، اثر منفی بیشتری خواهند داشت.

یک سوم جمعیت شاغل، به فشار خون بالا مبتلا هستند. پژوهش‌های پیشین نشان داده‌اند که عوامل روانی، اثر زیان‌آوری بر افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی دارند.

این یافته‌ها نشان می‌دهند که پزشکان حتما باید از بیماران مبتلا به فشار خون بالا، درباره وضع خواب و کار آن‌ها سوال کنند.

لادویگ ادامه داد: هر یک از این شرایط، به تنهایی یک عامل خطرناک به شمار می‌روند و هر کدام می‌توانند میزان خطر عامل دیگر را افزایش دهند. علاوه بر درمان فشار خون، داشتن فعالیت فیزیکی، غذای سالم و استراحت کافی نیز ضروری است.