۰ نفر

شناسایی و درمان سرطان با آزمایش خون

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۵۱
کد خبر: 348882
شناسایی و درمان سرطان با آزمایش خون

محققان می گویند با تحلیل مشکلات ژنتیکی افراد از طریق انجام آزمایش خون می توان هم از ابتلای افراد به سرطان مطلع شد و هم یک روش درمان مطمئن‌تر را برای آنان پیشنهاد کرد.

به گزارش مدیکال نیوز، محققان می گویند با تحلیل مشکلات ژنتیکی افراد از طریق انجام آزمایش خون می توان هم از ابتلای افراد به سرطان مطلع شد و هم یک روش درمان مطمئن تر را برای آنان پیشنهاد کرد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بر اساس بررسی محققان انگلیسی که نتایج آن در نشریه نیچر منتشر شده، بررسی آزمایش خون با این هدف طی مدت زمان کمی انجام می شود و پس از این کار می توان یک روش درمانی منطبق با نیازهای بیمار سرطانی را به شکل هدفمند پیشنهاد داد.

در حال حاضر برای درمان انواع سرطان از روش هایی مانند شیمی درمانی به شکل عمومی و به طور گسترده استفاده می شود که بسیار وقت گیر و پرهزینه بوده و به نتیجه رسیدن آن نیز قطعی نیست.

ولی پژوهشگران انگلیسی می گویند مقدار اندکی خون به دست آمده از طریق انجام آزمایش خون حاوی اطلاعات ژنتیکی به روز وکافی در مورد وضعیت ابتلای یک بیمار به سرطان است که می تواند پزشکان را برای اعمال یک روش مناسب درمانی مجاب کند و اطلاعات کافی را در اختیار آنها قرار دهند.

بررسی هایی که در این زمینه به طور آزمایشی بر روی 100 بیمار صورت گرفته نشاندهنده ضریب خطای پایین استفاده از روش مذکور است. انتظار می رود با تکمیل تحقیقات در مورد این روش درمانی استفاده از آن در بخش های مختلفی از کشور انگلیس آغاز شود.