۰ نفر

آرام غذا خوردن چه خاصیت‌هایی دارد؟

۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۵۲
کد خبر: 337763
آرام غذا خوردن چه خاصیت‌هایی دارد؟

بسیاری از افراد عادت دارند به سرعت غذا بخورند. این سرعت در غذا خوردن باعث می‌شود غذا به گلوی آنان بپرد، دچار مشکلات هضم و گوارش شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب،  بسیاری از افراد به علت مشغله بالا و مواردی مشابه با عجله غذا می خورند اما نمی دانند با این کار به آسیبی به بدن خود وارد می کنند.

وقتی شما با سرعت غذا می خورید، روند هضم و بلع غذا را مختل می کنید. افزون بر این ها ممکن است با مشکلات گوارشی مواجه شوید. سرعت بالای هنگام غذا خوردن می تواند روند مصرف مایعات، غذاهای سرد و گرم را به هم بریزد، درواقع وقتی شما سریع غذا می خورید، بدن را دچار مشکلاتی جدی برای هضم غذاها می کند.

متخصصان تغذیه و البته دندانپزشکان بارها توصیه کرده اند که غذاهای سرد و گرم را با یکدیگر مخلوط نکرده و نخورید. این موضوع به مینای دندان ها فشار می آورد و البته باعث مشکلات سوء هاضمه می شود.

سرعت بالای مصرف خوراکی ها باعث می شود شما سالاد را به عنوان یک خوراکی خام با غذای پخته به شکل مخلوط خورده و در نتیجه روند هضم غذا را مختل کنید. نکته جالب تر این است که این شیوه مصرف غذا باعث چاقی می شود. درواقع افرادی که سریعتر غذا می خورند بیشتر دچار چاقی می شوند.