۰ نفر

فواید قهوه برای سالمندان

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۲۸
کد خبر: 331223
فواید قهوه برای سالمندان

مصرف قهوه یکی از تفریحات لذت بخش برای بسیاری از افراد است. جالب است بدانید که این تفریح می تواند خواصی بی نظیر برای سالمندان داشته باشد البته مشروط بر آن که فشار خون نداشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مصرف قهوه تاثیری بی نظیر بر عملکرد مغز دارد و می توان با مصرف منظم قهوه از بسیاری از بیماری های مرتبط با سالمندی پیشگیری کرد.

بسیاری از افراد از سنین جوانی عادت دارند قهوه بنوشند و شاید نوشیدن قهوه برای این افراد تحولات چندانی ایجاد نکند اما نوشیدن قهوه برای افرادی که در سنین جوانی و میانسالی چندان اهل نوشیدن قهوه نبوده اند می تواند اثراتی جالب داشته باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در قهوه می تواند منجر به ایجاد حس شادابی در فرد شود، انرژی بخشی و افزایش سطح هشیاری از دیگر خواص این ماده بی نظیر و خوشبو است. پژوهش های جدید نشان داده که کافئین موجود در قهوه می تواند از مغز در برابر بیماری هایی مثل آلزایمر محافظت کند.

افزون بر این ها آنتی اکسیدان های قهوه خواصی مثل مبارزه با افسردگی ها دوران سالمندی دارند. مبارزه با دیابت سالمندی از دیگر خواص قهوه است. البته فراموش نکنیم که افراط در مصرف قهوه نیز می تواند عوارضی مانند تپش قلب، کمبود آب بدن، مشکلات کلیوی، اضطراب، بیخوابی، پرخاشگری و ... را ایجاد کند.

بنابراین اگر از سالمندانی هستید که نگران هستید با مصرف قهوه دچار مشکلات خاصی شوید حتما پیش از مصرف قهوه با پزشکتان مشورت کنید.