۰ نفر

تاثیر پوشیدن لباس های رنگی بر بدن

۱ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۵۹
کد خبر: 330951
تاثیر پوشیدن لباس های رنگی بر بدن

دانشمندان معتقدند استفاده از لباس های رنگی در پوشش تاثیر مثبتی بر روحیه افراد دارد. با ما همراه شوید تا با تاثیر هر رنگ بر بدن آگاه شوید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از زندگی آنلاین، دانشمندان معتقدند رنگ زرد برای درمان ناراحتی های روده‌ مفید است و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. رنگ زرد بر ذهن انسان تاثیر زیادی دارد و برای از بین بردن ناملایمات روحی و یاس و نا امیدی مفید است، چون نیروی رنگ زرد به فرد امید به زندگی می دهد.

رنگ زرد خوش بینی و اعتماد به نفس را در افراد افزایش می دهد. سیستم عصبی، معده، روده ها، دستگاه هاضمه و کلیه‌ ها تحت تاثیر این رنگ قرار دارند و اگر مشکلی در آنها پیش آید، به‌ وسیله رنگ زرد می توان مشکل را برطرف کرد.


تاثیر پوشیدن لباس به رنگ آبی

رنگ آبی آرامش بخش ترین رنگ ها در طبیعت است که استفاده از آن در محیط زندگی به درمان بیخوابی کمک می کند. به اعتقاد متخصصان رنگ درمانی رنگ آبی برای درمان برخی از اختلالات دستگاه تنفسی مثل آسم و تنگی‌نفس نیز مناسب است.

این رنگ انرژی حیاتی بدن را تحریک کرده و موجب افزایش قدرت و ایمنی بدن می‌شود. درمانگران رنگ درمانی معتقدند این رنگ برای افرادی که خیلی سریع دچار هیجانات عصبی و استرس می‌شوند، بسیار مفید است و می تواند میزان ضربان قلب و فشار خون آنها را کنترل کند.از طرفی استفاده از رنگ آبی در محیط زندگی می‌تواند به لحاظ روحی برای ایجاد فضایی آرامش بخش و ریلکس بسیار مناسب باشد.

متخصصان یوگا معتقدند که رنگ آبی رنگ مدیتیشن و انبساط روح است؛ رنگی که ضمیر ناخودآگاه انسان را فعال کرده و روحیه از خودگذشتگی، آرامش و صمیمیت را در انسان تقویت می کند.

تاثیر پوشیدن لباس به رنگ نارنجی

رنگ نارنجی از جمله رنگ‌ هایی است که موجب نشاط و شادمانی در فرد شده و توسط روانشناسان و روانپزشکان برای درمان افسردگی به بیماران توصیه می شود.

به اعتقاد درمانگران رنگ درمانی، رنگ نارنجی تنظیم کننده عملکرد و فعالیت ریه ها در بدن است و به درمان بسیاری از بیماری‌ ها و اختلالات تنفسی چون آسم و برونشیت کمک می کند.

این رنگ یکی از رنگ هایی است که درمانگران طب سنتی هند و یوگا از آن برای ایجاد اندیشه‌های متعالی و تصویرهای ذهنی مثبت در شاگردان و مراجعه کنندگان خود بهره می برند. این رنگ سنبل تعادل، موفقیت، شادکامی و اراده است.

تاثیر پوشیدن لباس رنگ سبز بر بدن

سبز یکی از ترمیم کننده های قوی برای بازسازی سلول ‌های عضلانی، استخوان ‌ها و سایر بافت ‌های مشابه است. این رنگ خواص ویژه ای برای ترمیم بافت ‌های آسیب ‌دیده عضلانی دارد، به همین دلیل است که بانداژی که برای بستن دست و پای شکسته استفاده می ‌شود به رنگ سبز طراحی شده است.

رنگ سبز همچنین به جهت ارتباطی که با چاکرای قلب دارد موجب تنظیم انرژی حیاتی در قلب شده و حساسیت‌ ها و احساسات انسان را تحت‌تاثیر خود قرار می ‌دهد.

به اعتقاد درمانگران رنگ درمانی، رنگ سبز متعادل کننده رشد انسان است و خاصیت تسکین دهنده و آرامش بخش دارد. این رنگ به کنترل فشار خون در بدن کمک کرده و اختلالات خواب و خستگی های مزمن را در بدن برطرف می کند.

تاثیر پوشیدن لباس به رنگ قرمز

متخصصان رنگ درمانی معتقدند رنگ قرمز از جمله رنگ‌ هایی است که باعث افزایش تولید و ساخت هموگلوبین خون شده و انرژی‌ های شفابخش و مفیدی به اندام‌ های داخلی به‌ ویژه کبد می‌ دهد. این رنگ به جهت ارتباطی که با چاکرای استخوان خارجی بدن دارد بسیاری از عوارض ناشی از کم خونی، کاهش انرژی و افت فشار در بدن را کنترل می‌ کند.

رنگ قرمز تاثیر ویژه‌ای بر درمان ناباروری دارد و از سوی متخصصان رنگ‌ درمانی مناسب‌ ترین رنگ برای درمان ناباروری محسوب می‌ شود. این رنگ موجب افزایش جریان گردش خون و مایع مغزی در نخاع و اعصاب شده و از این رو میزان انرژی بدن را تنظیم می‌ کند. درمان سرماخوردگی، کم‌خونی، کاهش جریان خون، افزایش میل جنسی و بالابردن اعتماد به نفس و شجاعت از جمله ویژگی های رنگ قرمز است.