۰ نفر

چند اشتباه رایج در مسواک زدن

۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸
کد خبر: 325777

چند اشتباه رایج در مسواک زدن

همه ما می‌دانیم که هر روز باید دو بار مسواک بزنیم. اما کارشناسان می‌گویند چند اشتباه رایج وجود دارد که اغلب ما موقع مسواک زدن، آن‌ها را انجام می‌دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرادید، امروز می‌خواهیم از چند اشتباه رایج حرف بزنیم که بسیاری از ما انجام می‌دهیم و به بهداشت دهان و دندان ما آسیب می‌زند. به خصوص هنگام مسواک زدن کار‌هایی انجام می‌دهیم که اصلا برای دندان‌های ما خوب نیست.

۱) بلافاصله بعد از مسواک زدن دهان خود را با آب نشویید

دکتر مارک هیوز، یکی از دندانپزشکان برجسته آمریکایی می‌گوید هیچ وقت نباید بلافاصله بعد از مسواک زدن، دهان خود را با آب، آن هم به مقدار زیاد بشویید.

بعد از برس کردن دندان‌ها هنگام مسواک باید کمی صبر کنید تا فلورایید خمیر دندان جذب شود. سپس محتویات داخل دهان را خالی کنید و در مرحله بعد دهان را با آب کم بشویید. شستن بلافاصله دهان آن هم با آب زیاد باعث جذب نشدن فلورایید و افزایش احتمال پوسیدگی می‌شود.

در واقع ما باید به ترکیبات مفید خمیر داندان کمی زمان دهیم تا در مینای دندان جذب شوند و آن‌ها را قوی کنند.

۲) از دهانشویه استفاده نکنید

دکتر مارک هیوز اعتقاد دارد باید از شستن دهان با دهانشویه خوداری کنیم. الکل موجود در دهانشویه باعث خشک شدن دهان می‌شود.

خشکی دهان هم به نوبه خود رشد باکتری‌های مضر را در دهان افزایش می‌دهد. در نتیجه احتمال پوسیدگی دندان با مصرف دهانشویه بیشتر می‌شود.

پس بهتر است از دهانشویه استفاده نکنید یا در صورت استفاده، دفعات آن را کاهش دهید.

۳) زبان خود را با مسواک یا برس مخصوص بشویید

دکتر مارک هیوز گفته است مردم اغلب فراموش می‌کنند زبان خود را تمیز کنند. در صورتی که تمیز کردن زبان، یکی از مهم‌ترین اصول بهداشت دهان و دندان است.

حتما باید به یاد داشته باشیم که زبان خود را با مسواک یا برس مخصوص زبان تمیز کنیم. زبان در صورت تمیز نشدن، بستری برای رشد باکتری‌های مضر در دهان می‌شود. این باکتری‌ها احتمال پوسیدگی دندان را هم بالا می‌برند.

بسیاری از مواقع هم تمیز نکردن زبان باعث تولید بوی بدن در دهان می‌شود.

۴) هر چیزی را برای شستن دندان انتخاب نکنید

در سال‌های گذشته شاهد تبلیغات زیادی درباره محصولات جدید با تاثیر شگفت انگیز بودیم که از نظر علمی تایید شده هم نیستند. بهتر است از این محصولات استفاده نکنیم مگر این که توسط دندانپزشکان معتبر تایید شوند.

برای مثال مدتی است که خمیر دندان ذغالی در بازار وارد شده است. تولید کننده‌های خمیر دندان زغالی ادعا می‌کنند که این خمیردندان، دندان‌ها را درخشان و سفید می‌کند.

اما خمیر دندان زغالی باعث ساییدگی دندان می‌شود و اصلا برای دندان‌های حساس خوب نیست. همچنین این نوع خمیر دندان موجب ایجاد شیار بر سطح مینای دندان می‌شود.