۰ نفر

کشف دلیل خستگی مزمن

۳ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۴
کد خبر: 324120
کشف دلیل خستگی مزمن

دانشمندان کالج سلطنتی لندن یکی از دلایل سندرم خستگی مزمن را کشف کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین،  خستگی مزمن می تواند ثمره فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی بدن انسان باشد.

به گفته دانشمندان، آنها از مدتها پیش احتمال می دادند که خستگی مزمن فقط اساس روانی ندارد چون علایم آن اغلب پس از سرماخوردگی شدید یا در نتیجه بیماری های عفونی ویروسی در بیماران ظاهر می شوند.

تیم دانشمندان به رهبری پروفسور کرمین پاریانت به این نتیجه رسید که خستگی مزمن از جمله از فعالیت شدید سیستم ایمنی بدن انسان ناشی می شود و در رابطه با عوامل ژنتیک است.

یادآور می شود در ماه ژوئیه روان شناسان دانشگاه تیلبورگ هلند دلیل این را که چرا گردشگران هنگام مرخصی در مقایسه با قرار داشتن در محل کار احساس خستگی بیشتری می کنند، توضیح دادند.

به گزارش اسپوتنیک، سندرم خستگی مزمن مجموعه ای از علائم است که نشانه های اصلی آن خستگی مفرط و مزمنی است که با انجام هرگونه فعالیت ذهنی یا جسمی به مراتب شدیدتر می شود. این بیماری با انواع خستگی مزمن و معمول مانند خستگی ناشی از کم خونی، کمبود ویتامین دی، افسردگی متفاوت است، همچنین این خستگی بعد از کار زیاد، اضطراب یا بی خوابی رخ نمی دهد، بلکه این خستگی از نوع شدید و خطرناک می باشد و با استراحت و داشتن فعالیت بدنی و ذهنی از بین نمی رود. این خستگی تمام بدن را احاطه کرده و فعالیت ذهنی و بدنی و توان فرد را به شدت کم می کند.

این مقاله در مجله علمی Psychoneuroendocrinology، چاپ شده است.