۰ نفر

عمل چشم گربه ای به کوری منجر می‌شود؟

۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۴
کد خبر: 318095
عمل چشم گربه ای به کوری منجر می‌شود؟

عضو آکادمی جراحان پلاستیک صورت و بینی آسیا و اروپا گفت: عمل زیبایی چشم گربه ای و گوش الاغی باور غلط و تبلیغات کذب در جامعه است که رواج یافته است. این عمل های خطرناک توسط غیر جراحان انجام می شود و عمل چشم گربه ای به کوری فرد منجر می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا مصباحی افزود: عمل هایی مانند چشم گربه ای و گوش الاغی را جراحان زیبایی کشور انجام نمی دهند و چنین عملی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: مردم به ویژه افراد جوان نباید فریب تبلیغات کذب چنین عمل های زیبایی را بخورند زیرا انجام عمل چشم گربه ای منجر به کوری می شود و گوش الاغی نیز وجود ندارد.

مصباحی ادامه داد: افرادی برای جراحی گوش به جراجان پلاستیک مراجعه می کنند که لاله گوش آنها مشکل مادرزادی دارد یا بر اثر تصادف لاله گوش شان از بین رفته است و نیاز به عمل زیبایی دارد.

این فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک تصریح کرد: جراحی زیبایی یک علم است و تسلط کافی به این جراحی یک نیاز اساسی برای کار است و جراحان نیز باید قبل از انجام زیبایی صورت عوارض آنها را به بیماران گوشزد کنند.

مصباحی با بیان اینکه بیشترین جراحی های زیبایی در کشور زیر 40 سال انجام می شود، گفت: ایران رتبه اول را در جراحی بینی دنیا دارد و بعد از آن پلک و گوش آن هم به دلیل وجود مشکل یا بیماری انجام می شود.

وی افزود: افرادی که (به ویژه در گروه سنی جوان) برای عمل زیبایی صورت به پزشکان مراجعه می کنند بدون داشتن مشکل در صورت، اعتماد به نفس پایینی دارند و سعی دارند با زیبا شدن صورت در جامعه با جلب توجه بیشتر فعالیت اجتماعی داشته باشند.

گزارش سالانه انجمن بین المللی جراحی پلاستیک که ژوئن 2017 (خرداد 1396) منتشر شد، نشان می دهد که کشورهای آمریکا، برزیل، ژاپن، ایتالیا و مکزیک در رتبه های اول تا پنجم عمل های جراحی زیبایی تهاجمی و کم تهاجمی سال 2016 قرار داشته اند و 41.1 درصد از کل عمل های پلاستیک جهان را به خود اختصاص داده اند.

روسیه، هند، ترکیه، آلمان و فرانسه در رتبه های ششم تا دهم و ایران نیز در رتبه بیستم این جدول جای گرفته است.

به گفته کارشناسان و پزشکان انجمن جراحی، در ایران، جراحی بینی بیشترین میزان عمل های جراحی زیبایی را به خود اختصاص داده و جراحی پلک، افزایش حجم، پروتز پستان، لیپوساکشن، بوتاکس، تزریق فیلر و ژل در رتبه های بعدی جراحی های زیبایی تهاجمی و کم تهاجمی در بین ایرانیان قرار دارند.