۰ نفر

بخواب و لاغر شو

۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۵:۵۴
کد خبر: 314476
بخواب و لاغر شو

می توان بدون رژیم غذایی و ورزش لاغر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در صورت مطابقت «عصرهای بیولوژیکی و واقعی» بدن انسان نیم گرم کالری می سوزاند. محققان مدرسه عالی پزشکی هاروارد به این نتیجه رسیدند که بدن انسان هنگام خواب و عصر تا 10 درصد بیشتر از صبح کالری می سوزاند. اما این اتفاق فقط زمانی رخ می دهد که ریتم بیولوژیکی انسان و زمان واقعی شبانه همخوان باشد.

هفت داوطلب در این آزمایش شرکت کردند. آنها 2 ماه را در آزمایشگاهی بدون پنجره و در استراحت کامل گذراندند. گوشی و ساعت از آنها گرفته شده بود. رژیم روزانه از طرف کارشناسان تغذیه برای آنها تنظیم شده بود و هر روز زمان خواب آنها 4 ساعت تغییر می کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نتیجه این آزمایش نشان داد که در صورت همخوان شدن ریتم بیولوژیکی و زمان واقعی شب، بدن انسان  تقریبا نیم گرم کالری می سوزاند.

در متن این تحقیق آمده است:«اگر انسان رژیم روزانه را نقض کند و مدام زمان خواب را تغییر بدهد و دیرتر و دیرتر بخوابد، اختلاف بین فاصله آغاز عصر بیولوژیکی و واقعی بیشتر می شود. در نتیجه عصر بیولوژیکی در زمانی فرا می رسد که برای زمان سوزاندن کالری مناسب نیست».

به این ترتیب محققان به این نتیجه رسیدند که رژیم دقیق روزانه به سوزاندن کالری بیشتر کمک میکند و مانع از اضافه وزن می شود.