۰ نفر

رازهای داشتن پوستی شفاف و زیبا

۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰:۴۲
کد خبر: 297257
رازهای داشتن پوستی شفاف و زیبا

در این مطلب به دو راز بسیار مهم و کلیدی برای داشتن "پوست صورتی شفاف، جوان، زیبا و باطراوت" اشاره شده است و راهکارهای طب سنتی برای این منظور ارائه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرنگاران تسنیم، نگاه طب سنتی به مسئله شادابی پوست، رنگ و حالات و بیماریهای پوستی کاملاً متفاوت با نگاه پزشکی نوین است چرا که بر اساس مبانی طب سنتی، پوست و حالات آن گویای فعل و انفعالات درونی بدن، وضعیت کبد و نوع تغذیه است.

بخش عمده‌ای از حالات مطلوب یا نامطلوب پوست به وضعبت کبدی ما بستگی دارد و در صورت برخورداری از کبدی سالم می‌توان انتظار پوستی لطیف، شاداب و روشن داشت و در صورت ابتلا به کبد چرب و عوارض خاص کبد ناشی از تغذیه بد و ناصحیح نباید انتظاری جز پوستی بیمار، تیره و همراه با چین و چروک داشت.

باید توجه داشته باشیم که شادابی صورت و پوست وابستگی زیادی به مقدار، نوع و کیفیت غذای ما دارد و ارتباط تنگاتنگی بین پرخوری، روی‌هم‌خوری و تغذیه فست‌فودی با بی‌طراوتی و بدی حالت پوست وجود دارد.

خانم‌هایی که علاقه دارند پوستی زیبا و باطراوت داشته باشند باید بدانند که "پرخوری" عاملی است که آنها را از دستیابی به این خواسته بازمی‌دارد؛ پرخوری هم باعث چاقی و هم باعث زشتی و بدحالتی پوست و چهره می‌شود.

در همین زمینه، پیامبر اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند: "برادرم عیسی از شهری می‌گذشت و در آن مرد و زنی را دید که به‌روی هم فریاد می‌زنند به آنان گفت «مشکل شما چیست؟» مرد گفت: «ای رسول خدا، این همسر من است و هیچ بدی ندارد بلکه زنی صالحه است اما من دوست دارم از او جدا شوم»؛ عیسی گفت «پس مشکل این زن چیست؟» مرد گفت «با وجود اینکه پیر نیست اما صورتش شکسته و فرسوده شده است»".

عیسی گفت: «ای زن! آیا دوست داری که شادابی چهره‌ات بازگردد؟»، زن گفت «آری»؛ پس به او گفت «هر وقت غذا می‌خوری مواظب باش که سیر نشوی زیرا غذا اگر در معده و شکم زیاد شد و زیادتر از اندازه گردید طراوت صورت را از میان می‌برد». و زن این کار را انجام داد و شادابی به صورتش بازگشت".

بار دیگر بر این نکته کلیدی تأکید می‌کنیم که اصلاح کبد و رعایت تدابیر ضروری برای حفظ سلامت کبد از مهم‌ترین نکات برای داشتن پوستی سالم و باطراوت است و در صورت ابتلا به "کبد چرب" باید سریعاً برای درمان آن بر اساس روش‌های ساده طب سنتی اقدام کرد.

طب ایرانی ــ اسلامی استفاده از "سرکه‌انگبین عسلی" برای درمان کامل مشکلات کبدی، تقویت کبد، کمک به عملکرد منظم کبد همچنین پیشگیری از بروز بیماریهای کبدی را تجویز می‌کند البته اصلاح نوع روغن مصرفی روزانه (روغن کنجد، روغن زیتون، روغن زرد، روغن شحم گاوی، و روغن دنبه از روغنهای سالمی هستند که باید جایگزین روغنهای مایع موجود در بازار شوند) نیز یکی از ضروریات است و ترک نوشیدن "آب یخ" و آب هنگام صرف غذا نیز برای درمان کبد چرب، بسیار ضروری است.

مبتلایان به کبد چرب با مصرف "سرکه‌انگبین عسلی" طی 3 ماه دوره مصرف این ترکیب ساده و بی‌نظیر علاوه بر بهبود عملکرد کبد و دفع سموم آن، شاهد آثار مثبت زیر نیز خواهند بود:

ــ بهبود درد در ناحیه مرکز شکم

ــ جلوگیری از سفیدرنگ شدن زبان

ــ جلوگیری از عرق کردن زیاد

ــ رفع سیاهی دور چشم

ــ جلوگیری از خارش و سوزش چشم

ــ تغییر واضح رنگ پوست صورت و شادابی و طراوت آن.